miljarder till psykiatri

  • Melun
  • Besökare
  • Besökare
15 år 7 månader sedan #148222 av Melun
Svar från Melun i ämnet miljarder till psykiatri
Jag har slutat vänta på något från psykiatrin. Jag har en kontaktperson som i ena andetaget frågar om jag försökt ta bort mig och i andra andetaget talar om Biltemabutiken som finns i stan. Han har gjort det två gånger dessutom,
Mer
15 år 7 månader sedan #148404 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet miljarder till psykiatri
Fridsfurste,

Kanske inte så allvarligt egentligen. Alla människor har sina fördelar och nackdelar. Jesus skulle säkert ha förlåtit detta och sagt att det är ingenting att bry sig om.
  • Melun
  • Besökare
  • Besökare
15 år 7 månader sedan #148407 av Melun
Svar från Melun i ämnet miljarder till psykiatri
Jag får ju betala för att höra det. 80 kronor per gång
Mer
15 år 7 månader sedan #148671 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet miljarder till psykiatri
Du kan ju påpeka att han redan frågat om samma sak två gånger. Han kanske har dåligt minne och inte kommer ihåg vad han sagt till olika personer. Jag gissar att han kör med samma fråga till alla andra också. Det låter faktiskt så. Om du betalar 80 kr per gång, så får du väl snabbt frikort?
Mer
15 år 7 månader sedan #152761 av Sylviaplath

Admin1 skrev: Ärligt talat tror jag inte att psykiatrin behöver mer resurser. 75 % av resurserna går till schizofreni, där alla effektiva behandlingar inte används. Om alla effektiva behandlingar används vid schizofreni, så kan säkert vårdbehovet minska med 80-90 % och troligen också våldet. Psykiatrin jobbar inte heller särskilt effektivt - 2 patienter per dag är det vanliga per personal, vilket borde kunna 3 dubblas. Förr var det psykiatripatienterna, som var hospitaliserade medan idag är det personalen, som är det.


Så sant!
Mer
15 år 6 månader sedan #154163 av Skogsfinnen
Jag har haft en sådan där kontaktperson för 80 skr per träff. Och hon var så fruktansvärt bra att prata om sina problem så jag började anse mig friskare än henne. Problemet var att det inte räknades på högkostnadskort, så jag avsa mig henne som kontkatperson och fick en idiot på närpsykiatrin som skrattade när jag mådde tjyvens och dom flesta ggr som jag mådde bra så började han tjorva om medeciner och inläggningar och hade långa diskutioner om min så kallade sjukdomar som han hade läst i journalerna som inte var aktuellt för tillfället som min diagnos som jag led av. Nu när jag bara abrupt har tackat nej till psykiatrin så mår jag hur bra som helst, eftersom jag varit så jävla dåligt behandlad. Gamla vårdare brukar jag möta men dom är stolpskott som mår sämre ån mig och behöver terapin med friska människor för att sprida sin influens att må dåligt det är normalt för en som har nycklar men inte för den som inte har.

Skogsfinnen