Personaltabbar och klumpighet

Mer
19 år 2 månader sedan #9311 av Tumelisa
Hej...
Jag är så ledsen över en händelse som hände en natt nyligen.
Jag är så himla rädd på nätterna och framför allt när jag somnat och sedan vaknar. Jag gick ut till personalen och jag var så rädd att jag skakade. Först var den ingen som brydde sig utan de tittade bara på tvn. Jag ville ha lite sällskap och en personal följde med menhon kunde inte göra mig avslappnad. Vi gick ut ur rummet och där sa hon att det finns andra patienter här. Men det var ingen annan än jag uppe ju! Jag blev ledsen och sprang ner på nedervåningen och grinade för personalen sa att det inte finns något att vara rädd för så gå och lägg dig. Jag hörde hur dem viskade om mig på övervåningen. Sedan sa en personal att den andra skulle gå ner och titta vad jag gjorde och med en djup suck reste hon på sig och gick. Halvvägs i trappen stannade hon och titta på mig och sa -Ligger du där och tjurar?! Jag blev så ledsen. Fattar inte människor hur jag kan vara så himla rädd och är dem inte här för att hjälpa mig?
Mer
19 år 2 månader sedan #9312 av Isa-Alise
Jobbigt... :cry: man får ofta ingen förståelse för ledsenhet och oro...

Kanske du kan få bättre stöd från dina medpatienter... dina kompisar?...

Hoppas att det känns bättre nu idag... bra att du skriver här...

Har du några egna förslag på vad du kan göra för att må bättre? Ibland har man själv de bästa tipsen...
Mer
19 år 2 månader sedan #9321 av Admin1
Låter jobbigt för dig. Om man drabbas av ångest så brukar den lindras av att man berättar om sin ångest eller rädsla för någon. Är man ensam kan man skriva ner vad man är rädd för på ett papper. Det finns självhjälpsråd här på sajten vad man kan göra vid ångest.
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... rka-angest

Min egen favorit är att vid ångest eller rädsla så brukar jag tänka på de oräkneliga gånger jag överdrivit eller haft helt fel dvs där ångesten och rädslan varit helt obefogad. Jag tycker att det hjälper ganska bra faktiskt att göra så.
Mer
19 år 2 månader sedan #9535 av Tumelisa
Hej...
Jag har inte nått bra tips för att bli av med ångest förutom att skriva. Annars brukar jag skära mig, gå ner i sjön eller nån annan dumhet som det kallas... Jag blir inte klok på personalen. De säger att jag ska göra en sak och när jag gör den saken så får jag skäll! Jag är så vilsen...
Det är verkligen bra att skriva och det är så skönt att skriva och läsa här för att jag känner mig inte felplacerad här...
Mer
19 år 2 månader sedan #9543 av Isa-Alise
Hej Tummelisa...

Vad bra att det hjälper dig att skriva... bra att du skriver här... och bra att du skriver annat också... :D :D :D :D

Har du försökt skriva dikter eller berättelser? Det kan ge lindring att få ned känslorna i en dikt t.ex. ... själv målar jag bilder för att uttrycka känslor... det hjälper mig...
Mer
19 år 2 månader sedan #9544 av liro01
Hejsan !
Jag skulle vilja att man hade en slags uppföljning varje dygn så man fick hjälp med att klara av sin egen oro innan man skall åka hem till sig själv.
Det borde ingå i vårdplanen och på det sättet växer personalen i sin yrkesroll. Ta upp detta eller lägg in ett förslag på förbättringar genom RSMH lokalt. Var rädd om dig.