Personaltabbar och klumpighet

Mer
19 år 2 månader sedan #9611 av tryskey
väldigt jobbigt för dig, tummelisa.
Har varit med om liknande saker med personal, det där med tv:n känns igen... :(
Tyvärr.
Jag tycker det är jättesvårt när de gör så där, och oproffisgt. Man är så sårbar och oskyddad just då, och så får man ingen uppmärksamhet, det är som om man får ytterligare bevis för att man inte existerar.
Vilka as!!! :evil: så får de INTE göra mot dig!!

*kram på fina tummelisa*
Mer
19 år 2 månader sedan #9696 av Tumelisa
Hej...
Jag fick höra för någon dag sedan av en personal där hon sa att de måste tassa runt mig för att jag inte ska bete mig som jag gör... Det var inte roligt att höra men jag tycker att personal på ett ställe för personer som mår dåligt måste tänka på vad dem säger... Visst är ju inte personalen mer än människor men jag tycker ändå att de ska försöka att tänka på vad dem säger...
Svar till Isa- Alise: Jo, jag skriver dikter ibland men jag jobbar mest med en bok jag ska göra... har snart skrivit 70 sidor...
Tack allihopa för att ni ger mig stöd... Det är så skönt...
Jag förstår inte att personalen hela tiden klumpar sig... Jag kan säga att jag har maskar som kryper i magen och de lyssnar men efter en vecka ungefär så kom en personal och hon pratade så som att jag ljugit för henne om det!
Mer
19 år 2 månader sedan #9710 av Björnen
Sånt skall bara upp till ytan så packet kan skickas ut.
Bor du på ett kommunalt boende, privat eller är det ett sjukhus?
Finns det någon form av chef eller ansvarig du kan ta upp dina upplevelser med?
Personal som beteer sig på ett sånt sätt mot er boende skall inte arbeta med eran målgrupp. Det måste finnas mer hjärna än så i deras huvuden. Den attityden är synnerligen allvarligt problem. Den skapar ju ytterligare bekymmer hos dom som definitivt inte behöver fler.

Jag förstår att det kan vara svårt att försöka prata med någon annan personal om detta men det är min starkaste rekommendation. Antingen det eller din eventuella kontaktperson/godman/socialsekreterare. Någon som kan föra dina klagomål vidare utan att du behöver koncentrera dig på det.

Tråkigt att höra att fler upplevt "suckande" när personalen varit tvugna att slita sig från Tv´n.
Sorgligt att viss personal inte bete sig som personal skall göra.

Stå på er!
Mer
19 år 2 månader sedan #9753 av Tumelisa
Tack Björnen...
Jag bor på ett behandlingshem som ägs av landstinget... Har varit här allt för länge...
Jag tror att det är demoner som övertar personalen och en personal tror jag är en demon på heltid...
Min kontaktperson säger... ja, vad säger hon... Jo, att jag inte ska lyssna på demoner och att personalen inte är demoner och typ, att jag inte ska vara så känslig. Jag har ett stort problem och det är att jag är rädd att folk inte ska tro på mig och jag hade nu på slutet börjat acceptera att jag är betrodd men nu så kom denna kalldusch så allt mitt arbete angående just denna kategori är försvunnen... Jag törs inte prata om hur jag upplever saker och ting nu så jag har ritat istället och terapin går inte bra längre... får inte säga något för demonen heller så...