Om psykiatrin

Mer
15 år 5 månader sedan #165235 av Ravn
Om psykiatrin skapades av Ravn
Den allmänna psykiatrin är ett skämt, jag har själv gått där i många år och inte fått nån hjälp alls. Hade tur att få tag i en privat (ansluten till försäkringskassan) psykiater, och på fredag avslutar vi terapin efter åtta år! Jag är så frisk jag kan bli. :)
Den allmänna psykiatrin borde få en massa mer pengar till sin verksamhet, så kanske det kan bli som före 1991 iaf.
Mer
15 år 5 månader sedan #165240 av Geta
Svar från Geta i ämnet Om psykiatrin
Hej Ravn och välkommen till Viska!
Vad positivt att du har fått gå i terapi under lång
tid.
Hade också turen att få gå i terapi hos en läkare
som var ansluten till försäkringskassan.
Fast det är knappt något som man får tala högt om.
Att få gå i terapi är ett privilegium som tyvärr inte
alla som är intresserade, får göra.
  • Sebastian!
  • Besökare
  • Besökare
15 år 5 månader sedan #165241 av Sebastian!
Svar från Sebastian! i ämnet Om psykiatrin
Ja, det är otroligt hur idiotiska de är. Jag fick testa ett läkemedel, Anafranil, och med detta läkemedel mådde jag otroligt bra. Min lust att döda andra försvann helt och jag kunde tänka som en normal människa. Vad händer? Jo, pågrund av "höga levervärden" tar de bort Anafranil och ger mig Trilafon.

Det ena utesluter det andra. Tar Anafranil helt bort problemet och Trilafon endast gör det delvis borde läkaren luta åt att Anafranil är ett bättre läkemedel.
Mer
15 år 5 månader sedan #165245 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Om psykiatrin
Ravn,

Välkommen till viska.se! :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 5 månader sedan #165263 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Om psykiatrin
Välkommen till Viska!

Det första fem åren av schizofreni är värst, sedan förbättras nästan alla. Vilken behandling fick du av den privata psykiatern och vilken diagnos har du haft?
Mer
15 år 5 månader sedan #165294 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Om psykiatrin
Jag förmodar att det handlar om att träffa rätt människor i rätt sammanhang. Dom finns men det är svårt att hitta ofta.