Utförsäkringstråd

Mer
14 år 5 månader sedan #258332 av Tikki
Vill inte totalsabotera Tonics tråd så flyttar över det här.
Har skickat följande till Gunnar Axe'n, Ordförande Socialförsäkringsutskottet, Moderat.
Hej Gunnar
Vid årsskiftet så sker det stora förändringar i mitt liv om riksdagen röstar igenom regeringens proposition angående sjukpenning mm.
Min temporära sjukersättning upphör vid årsskiftet och jag kan inte bli sjukskriven under 2010 års tre första månader. Jag kan inte få socialbidrag eftersom jag äger min bostad. Den ersättning jag får under en eventuell rehabilitering är 223:- per dag. Anledningen till att jag inte är med i a-kassa är att jag blev utesluten. Detta blev jag för att jag inte kan/kunde sköta min ekonomi och därmed inte klarade att betala avgifterna.
Jag ska alltså leva av en ersättning som inte ens täcker min hyra. Nu lär jag inte kunna få denna ersättning i heller eftersom jag är helt oförmögen att delta i en rehabilitering pga ett antal olika mentala handikapp. Som sagt så uppfyller jag heller inte de krav som ställs för sjukpenning under nämnda period och faller därför mellan stolarna.
Min undran blir därför vad samhället kommer att göra för att jag och andra i min situation inte ska råka ut för personlig konkurs?
Vänligen (mitt namn)
Mer
14 år 5 månader sedan #258333 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Utförsäkringstråd
"Det har framkommit att det råder oenighet mellan Cristina Husmark Pehrsson och Adriana Lender gällande hur de nya sjukförsäkringsreglerna ska tolkas för cancersjuka. Under tiden slängs cancersjuka ut på arbetsmarknaden och ingen verkar ha ansvar för detta. Därför begärde idag Socialdemokraterna, Miljöpartiet de gröna och Vänsterpartiet att få reda ut vilka regler som gäller.
Men majoriteten i utskottet under ledning av moderaten Gunnar Axén beslutade efter votering att avslå begäran, och vägrar låta ministern komma till utskottet."

Borgliga despoter.
Mer
14 år 5 månader sedan #258341 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Utförsäkringstråd
Det är rent ut sagt för*jäv-ligt!

Ni vet väl vad ni gör i valet nästa år? :twisted:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 5 månader sedan #258354 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Utförsäkringstråd
Till Tikki
[align=center]:hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta
:hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta
:hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta
:hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta
:hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta
:hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta
:hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta
:hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta
:hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta
:hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta
:hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta
:hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta
:hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta
:hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta
:hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta
:hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta[/align]
Mer
14 år 5 månader sedan #258427 av Stef
Svar från Stef i ämnet Utförsäkringstråd
Det är för jävligt det som sker i samhället idag. Enda sättet att komma tillrätta med detta är att våra politiker får samma "förmåner" som oss andra.
Mer
14 år 5 månader sedan #258435 av Geta
Svar från Geta i ämnet Utförsäkringstråd
Det är inte tio år sedan som jag hörde att en cancerpatient
klagade på att Försäkringskassan absolut ville ge henne
sjukersättning när hon hade varit sjukskriven ett par år.
Vad det har ändrats sig.