Privatisering

Mer
14 år 1 månad sedan #283295 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Privatisering
Jag tror att en stor anledning till privatisering är att man vill att psykiatrin skall bli effektivare och billigare. När Psykiatrisamordnaren utredde psykiatrin kritiserade han att man ofta hade bara 2 patienter per dag. Genom att privatisera så kanske det går att få personalen att öka det dagliga patientantalet till 4-6.
Mer
14 år 1 månad sedan #283315 av Geta
Svar från Geta i ämnet Privatisering
Privatläkare brukar ta emot ett tjugotal patienter per dag....
Mer
14 år 1 månad sedan #283343 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Privatisering
Lagom får vara nog, 20 patienter, då hinner hen knappast lyssna lugnt på var och en sen skriva en bra journalpost. Jag har haft privat hudläkare, fungerade bra, men, det får inte bli så att man drar ner på kvaliten.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
14 år 1 månad sedan #283355 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Privatisering
Psykosenhetens slutenavdelning har bommat igen och dess patienter hänvisas nu till Vrinnevisjukhuset, där diagnoser blandas hej vilt på avdelningara. Översta våningen står numera tom, sedan ett tillfälligt äldreboende flyttat ut. Där skulle man kanske kunna hysa den nedlagda avdelningen. En avdelning för de med psykosproblematik.

Är det någon som vet om en slutenvårdsavdelning drivs i privat regi? Isåfall, hur funkar det?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
14 år 1 månad sedan #283357 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Privatisering
Missade jobbet. Jag kom aldrig ur sängen. Gick och lade mig fram på småtimmarna och somnade efter en lååång stund. Vaknade vid halv sju och då sjukanmälde jag mig. Jobbet skvallrade för vården, så psyk ringde upp mig. Jag sade att jag mådde bra och nämnde inte mina skruvade tankar.

Känner mig alert på ett otäckt vis. Glor ut genom köksfönstret. Står vid sidan av och lutar mig fram, så jag ska synas minimalt. Plus att grannen borrar frenetiskt i väggen. Varför, kan man undra. Just nu är livet en kamp.
Mer
14 år 1 månad sedan #283360 av malin71
Svar från malin71 i ämnet Privatisering
Kram på dig, Fantasio. Hoppas du får sova inatt....