Begreppet sjukdom = lol.

Mer
14 år 1 månad sedan #289624 av lordwitriolh
Hej, trevligt att det finns en möjlighet att förklara för alla mindre bemedlade äckel hur det står till.
Jag har några olika diagnoser med termen schizofreni i dem så jag anser mig hava rätten posta här.

Jag vill uppenbara för eder, medvarelser, den högsta sanningen jag kan komma fram till:

"Sjukdom" finns inte, cancer är materia, inget mer, annat än hos människorna där man är "sjuk" om förmågan att fungera i samhällets kugghjul (betala skatt osv) är förminskat.

ang "psykisk" "sjukdom"::: Psyket är hur man är, hur man är uppbyggd, hur man hanterar input, hur man är och fungerar, ens personlighet, den kan vara annorlunda ja men inte sjuk för det finns ingen norm (mer än samhällets och sharlataner såsom Ljung, Freuds och fröken leka-doktoren bitte etc).

Nu vet ni iaf så nu kan ni förflytta stora delar utav eran mental vård till vanliga sjukhus, samma avdelning som hjärnkirurgen huserar i förslagsvis då psyket tro det eller ej huserar i en fysisk kropp kallad hjärnan, look it up.

Jag har druckit lite så jag kanske formulera mig konstigt, hoppas ni fattar, tackar.
Mer
14 år 1 månad sedan #289626 av Geta
Svar från Geta i ämnet Begreppet sjukdom = lol.
Hej och välkommen!
Det är tur att några klarar att arbeta och betalar skatt..... :D
Mer
14 år 1 månad sedan #289629 av skord
Svar från skord i ämnet Begreppet sjukdom = lol.
välkommen lordwitriolh
  • Besökare
  • Besökare
14 år 1 månad sedan #289640 av
Svar från i ämnet Begreppet sjukdom = lol.
Det är välkänt att psykiatri är pseudo-vetenskap och att psykofarmaka är pseudo-behandling.
Mer
14 år 1 månad sedan #289642 av skord
Svar från skord i ämnet Begreppet sjukdom = lol.
& det är välkänt att gäster är modiga.
Mer
14 år 1 månad sedan #289681 av Nissegossen
Välkommen! -Och välkommen tillbaka när du nyktrat till....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum