Mentalsjukhus

  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
14 år 16 timmar sedan #294361 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Mentalsjukhus
vnv,

Jag har ALDRIG velat bli inlagd enbart av egen fri vilja och jag har aldrig heller varit en fara varken för mig själv eller ngn annan. Det finns betydligt sjukare människor därute, men mig har man ofta låst in utan mitt samtycke och jag tror det beror på att jag absolut inte ville! Sen är jag ung också, och söt... Man vill väl "rädda mig i tid"...
Mer
14 år 16 timmar sedan #294362 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mentalsjukhus
Var inte psykiskt sjuka mera funktionshindrade på mentalsjukhusens
tid? Det totala omhändertagandet byggde på ett förtryck. De intagna
förväntades inte ta några initiativ utan blev hospitaliserade.

Flykten från friheten av Erich Fromm[/url:3sltivo9]
  • EEE
  • Besökare
  • Besökare
14 år 16 timmar sedan #294365 av EEE
Svar från EEE i ämnet Mentalsjukhus
Sitta inspärrad och se solen sänka sig mot horisonten när man sitter i et dammigt gråt rum med

Autistiska patienter som tjuter, och få dålig mat från storköken bli tvingad att ta medicin och bli

förnedrad,få gå ut i parken sällan,- med bevakning får inge bra medicinsk hjälp, dör sakta i dom gråa

rummen.-Precis som i Auswithz

Det mesta är dåligt med dom stora Sjukhusen...
Mer
14 år 15 timmar sedan #294367 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mentalsjukhus
Den här kvinnan levde hela sitt vuxna liv på mentalsjukhus.
Trots det så utövade hon sin konstnärliga verksamhet.
Ester Henning

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
14 år 9 timmar sedan #294417 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Mentalsjukhus
Jag tror säkert att mentalsjukhus har varit jobbiga ställen att vara på, men det behöver inte nödvändigtvis vara så. Jag önskar boende med dygnet-runt-service och boende där den enskildes diagnos tas i beaktning. Detta sker inte idag. Min pappa har berättat lite om "stormen", skulle vara en institution för människor psykisk ohälsa och det lät sannerligen inte trevligt.

Faktum kvarstår; En massa människor mår idag i moderna Sverige uselt. De får ingen direkt hjälp och kryssar endast mellan hemmet, apoteket och systembolaget, i den mån de överhuvudtaget kommer ut. Det smärtar mig att veta om deras miserabla tillvaro och inte kunna göra något åt det.
  • Eraseee
  • Besökare
  • Besökare
14 år 8 timmar sedan #294422 av Eraseee
Svar från Eraseee i ämnet Mentalsjukhus
Stormen?? -Jag har hört talas om den avdelningen, Geta hur var det där?