Vårdens bemötande

Mer
19 år 11 månader sedan #1397 av libris
Jag tänkte bara berömma er alla för en jättebra sida! Jag har inte själv schizofreni utan arbetar som sjuksköterska. Jag blir så glad över all information och kunskap som finns här och tycker att fler borde ta del av den. Föreställningen om psykiatrin är tyvärr väldigt utbredd även inom min yrkeskategori och många glömmer nog att det trots allt är individer och inte sjukdomen vi arbetar med. Plus att media skickar ut så många felaktiga signaler och påståenden. Det är guld värt att få ta del utav alla på den här sidans upplevelser av att leva med Schizofreni eftersom det som sagt är svårt för "oss andra" att verkligen förstå.

I och med mitt arbete så undrar jag hur vården bemöter schizofrena egentligen, och inte enbart psykiatrin utan även andra vårdinstanser.
  • eitrei
  • Besökare
  • Besökare
19 år 11 månader sedan #1399 av eitrei
Svar från eitrei i ämnet Vårdens bemötande
Jag tycker psykiatrin sköter sig rätt så bra men när det gäller sysselsättning så har ni för lite att välja emellan. Att virka grytlappar eller att måla tycks vara de enda alternativen man har att välja på. Om man av någon anledning inte är intresserad av det så hamnar man lätt utanför
Mer
19 år 11 månader sedan #1400 av vimsan
Svar från vimsan i ämnet Vårdens bemötande
Hej
HAr tyvärr väldigt dåliga erfarenheter av bemötande -för att inte säga misshandel...men jag vet inte om jag orkar diskutera just nu..
det är väldbra att duär intresserad dock- av denna sida- då kanske en del andra blir besparade samma lidande som jag..
Har depression själv men min pvän har diagnosen schiz......
Mer
19 år 11 månader sedan #1404 av Hanna_Norr
Svar från Hanna_Norr i ämnet Vårdens bemötande
Psykvården gör mig arg. I Malmö finns det ingen sysselsättning alls.
Mer
19 år 11 månader sedan #1405 av libris
Svar från libris i ämnet Vårdens bemötande
Det är så synd att det är så många som råkar ut för dåligt bemötande inom vården eftersom man är så sårbar när man möter den.
Tyvärr finns det så många som arbetar inom det som kanske inte är så värst lämpad att arbeta med människor.

Alternativ sysselsättning till virkning och vävning, vad skulle det kunna vara för något?
Mer
19 år 11 månader sedan #1406 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Vårdens bemötande
-