att bli kränkt av myndigheter

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #22657 av
Svar från i ämnet att bli kränkt av myndigheter

Gäst skrev: För att ni INTE arbetar, och därmed är samhällsparasiter. Egentligen skulle ni inte ha ett dyft. Gå och dö om det nu är så illa... Din djävel.


om tid är pengar så har du ju redan förlorat pengar på att att lägga din tid på mig :twisted:
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #22661 av
Svar från i ämnet att bli kränkt av myndigheter
har pratat med mitt PO idag och vi ska ha ett möte nästa vecka där vi ska diskuterera mina ekonomiska problem. mitt PO har pratat med csn och jag ska betala det jag kan så länge och sedan skicka in papper till csn på varför jag inte kan betala fullt ut. hoppas dom går med på det. den tjejen han pratade med lät samarbetsvillig iaf. har tidigare begärt anstånd men fått avslag.

till banken ska jag fortsätta betala mina 415 kr per månad tills den skulden är betald.

skatteskulden har jag fått anstånd till februari med och ska betala det jag kan. normalt får man bara anstånd i tre månader, men kan få i ytterligare 3 månader om skäl finns och att man visat god betalningsvilja under den 1:a anståndsperioden.

admin1: inkomsten ska ha sänkts med minst 15%, men ligger du redan över socialnormen så blir det svårare att få anstånd. i mitt fall bedömdes jag ligga över normen. men ingen hänsyn tas till vilka andra utgifter man har, som banklån o.d. bara om du ligger över/under norm. jo jag vet vilka papper du menar.
dessvärre kan min ex-flickvän inte betala ngt då hon inte längre finns i livet. hon dog i mars.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #22662 av
Svar från i ämnet att bli kränkt av myndigheter
Fredrik,

jag tror att de flesta faktiskt vill göra rätt för sig, även om det finns en minoritet som aldrig haft för avsikt att betala. men vissa händelser i livet kan man inte rå för. som det är nu med dagens rådande system så drabbas de hederliga, de som vill göra rätt för sig, men inte har möjlighet. som en konsekvens därav hamnar många hos kronofogden med allt vad det innebär för konsekvenser för individen. nu finns en förening för personer som av ngn anledning hamnat i skuldfällan. [url:1nbzlhj9]http://www.fattigariddare.org/[/url:1nbzlhj9]
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #22669 av
Svar från i ämnet att bli kränkt av myndigheter
Fredrik,

För mig är det enkelt, jag säger "sk*t på dig" och betalar inte om jag inte vill. Jag har inga pengar ändå. Och försöker du dig på regler mot min vilja så kan du se en passivt-aggresiv kraft som fullkomligt strålar från mig, jag skiter i mig, bara du får fan för att du pressade på mig regler som jag inte accepterar!
Lite stolthet måste man ha ändå.

Tyvärr så är ju denna man i ett helt annat läge, han vill, försöker, gör allt han kan men känner att alla motarbetar honom. Det är fruktansvärt att reglerna gör svaga till utstötta. Kämpa på Gäst!
Mer
18 år 7 månader sedan #22686 av Isa-Alise

Gäst skrev: att få höra av en käck kvinna på kronofogdemyndigheten att jag ska gå ut i skogen och samla bark och koka soppa på.... kul att ha 500 kr kvar (som ska räcka i 20 dagar) till mat, kläder (haha vilka kläder?) :evil: och nöje, plus oförsedda utgifter då. buffert..vem har det?


Lite bättre tips är (av en som periodvis bara haft 1200 kr kvar efter hyra och räkningar varit betalda, och vi är två som överlevt på det, jag jobbade halvtid då):

Ärtsoppa
Rödbetssoppa
Linsgryta
Risgrynsgröt
Mannagrynspudding
Plättar
Rårakor
Risotto
Nudlar
Makaroner med ost
Rotsaksgratäng
Ungsstekt falukorv
Fläskkorv och rotmos
Potatisgratäng
Morotssoppa
Havregrynsgröt
Fattiga riddare
Morotsbiffar
Mannagrynsgröt
Korv stroganof

Det finns mycket billig mat som kan hjälpa dig att klara den här månaden... inte kul att ha ont om pengar... men det går att överleva på 500 kr... det är inte lätt, men om du är försiktig så går det...

Sen på det mer teoretiska planet tycker jag att alla borde ha samma lön och ekonomiska möjligheter... men så ser inte vår verklighet ut idag...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #22695 av
Svar från i ämnet att bli kränkt av myndigheter
köp nettos burkbönor för 3 kr st. 500/3=166 burkar bönor lär räcka.