min senaste blogg om psykiatrin

Mer
12 år 10 månader sedan #408696 av Geta
Det jag menar är amfetaminliknande preparat.
Mer
12 år 10 månader sedan #408710 av MsTibbs
Concerta och Ritalin innehåller samma sak; metylfenidathydroklorid (stavning?). Kaffe (koffein) och nikotin liknar mycket. Värt att notera är att man måste ta hiskeligt mycket mer än normaldos för att få ett rus.
Mer
12 år 7 månader sedan #430599 av wolfmanJack
Psykiatrin har hjälpt väldigt många. Vikten vid rejält tilltagen medicinering i ett tidigt skeende kan inte underskattas.
Mer
12 år 7 månader sedan #430603 av Nissegossen
Jag tog mig friheten att genom google översätta texten...

Psykiatriker med blod på sina händer i sängen med Big Pharma
Lars von Knorring, vetenskaplig rådgivare för den svenska Socialstyrelsen Socialstyrelsen, chef expert i det svenska Läkemedelsverket och professor i psykiatri vid institutionen för neurovetenskap vid Uppsala universitet, kräver en ökning av dosen av ren dexamfetamin förskrivas till patienter med diagnosen ADHD (Attention Deficit Hyperactive Disorder). Detta är mannen som i princip bestämmer och reglerar hur mycket medicin en läkare kan förskriva till en patient. Dexamfetamin är en starkt beroendeframkallande psyko stimulantia som ger en ökad vakenhet, energi och självförtroende i kombination med minskad trötthet och aptit. Det andra huvudsakliga läkemedel förskrivas till patienter med ADHD-diagnos är Ritalin, Attenta och Concerta. Även om de är betydligt mildare än ren dexamfetamin de är alla droger släppa dopamin och därmed avsevärt öka risken för psykos, och de är faktiskt kopplade till flera fall av våld och brutala mord.

Ett FDA-rapport som gjordes 2006 anges följande:

"Det viktigaste fyndet i denna översyn är att tecken och symtom på psykos eller mani, särskilt hallucinationer, kan förekomma hos vissa patienter med någon identifierbar risk faktorer, vid normala doser av något av de läkemedel som idag används för behandling av ADHD."


Förra året i Sverige en man med diagnosen ADHD knivhögg brutalt sin flickvän till döds, skär huvudet av och åt upp delar av hennes kropp. Den här mannen hade varit på och av Concerta ett tag och var med högsta sannolikhet psykotiska på grund av den medicinen under denna brutala mordet. Trots detta och många andra liknande fall professor von Knorring vill se en dramatisk ökning av förskrivningar av läkemedel som Concerta. Lars von Knorring hustru, Anne-Liis von Knorring, är en annan "känd" professor i psykiatri som är känd att turnera världen med läkemedelsföretag som sponsorer för att ge föreläsningar där hon glupskt förespråkar förskrivning av läkemedel till barn. Anne-Liis von Knorring var inblandad i förfalska och förvränga statistik och data i en studie av Cipramil. Studien visade att p-piller var ineffektivt och mycket skadligt och till och med dödligt för barn, men von Knorring girighet kunde inte ha det. Läkemedelsföretaget Lundbeck betalas von Knorring att förfalska statistiken av Cipramil studien och Forest Labs betalas psykiatriker i USA för att främja Cipramil för barn, och grundade sin flera miljarder dollar försäljning på den skadade studie som istället falskeligen visade att Cipramil var säkra och effektiva för barn. Inga rättsliga åtgärder har vidtagits mot von Knorring, i stället fortsätter hon att vara en högt respekterad vetenskaplig rådgivare till det svenska Läkemedelsverket. Von Knorrings är uppenbarligen mer intresserade av storleken på deras plånbok än välbefinnande även barn. Är detta den typ av människor vi bör tillåta att ansvara för utvärdering av läkemedel säkerhet? Hur dumma är vi lita på dessa "experter" som så uppenbart har ett monetärt intresse i försäljningen av droger. Jag skulle kalla dem för mördare om jag inte var försiktig med de möjliga rättsliga konsekvenserna av detta.

Det faktum att ADHD-mediciner orsakar psykotiska symtom är väl kända och dokumenterade, men istället för att varna allmänheten, har industrin konsekvent fokuserat på att utvidga marknaden och som nämnts finns det även finns kända fall där tjänstemän har mutats för att hålla varningar ut etiketterna av droger.

Läkemedelsindustrin har alltid varit känt för sitt hemlighetsmakeri och dämpa ner de biverkningar av nya psykiatriska mediciner. Till exempel så kallade atypiska anti psykotiska läkemedel beskrivs som praktiskt taget ofarlig jämfört med de äldre läkemedel som Haldol och Thorasin, droger som var kända för att orsaka några allvarliga neurologiska sjukdomar. Men biverkningarna av dessa nyare atypiska läkemedel, såsom de allmänt föreskrivna Zyprexa, är ganska alarmerande och inkluderar uttalad viktökning och diabetes och enligt oberoende studier har en dödlighet på 1 på 125. Det finns omkring 20 miljoner Zyprexa användare världen över, med tanke på dödligheten detta att ge 160 tusen dödsfall på grund av Zyprexa. Men trots att antalet faktiska dödsfall efter behandling med till exempel Zyprexa, är dessa läkemedel fortfarande ordinerats av läkare. Vissa läkemedel kan vara nödvändigt som en kemisk brygga för att stabilisera människan tillfälligt, men hur läkemedel används idag ganska undertrycka och förlänga frågor istället för att demontera dem.

Stimulerande läkemedel orsakar eufori och kan orsaka humörsvängningar hos vissa personer. Det är inte ovanligt att dessa humörsvängningar blir så allvarlig att patienten utveckla antingen depression eller vad psykiatrin diagnostisera eftersom bipolära sjukdom, vilket leder till ännu fler mediciner och problem. Vad gör det så svårt att sluta dessa droger är abstinenssymptom som depression och det är inte ovanligt att folk begår självmord försöker sluta dessa läkemedel. Man kan misstänka att läkemedelsindustrin medvetet designa läkemedel som skapar nya sjukdomar för att tjäna mer pengar.

En stor andel av patienter som ordinerats dessa typer av läkemedel är barn 10 år eller mindre. Den psykiatriker i maskopi med läkemedelsindustrin göra ännu upp "störningar" och lägg dem i DSM-IV bibeln för att kunna skjuta mer droger. En av dessa "störningar" är till exempel kallas trotssyndrom sjukdom "som barn som" bryter mot sociala normer är märkta med - vilket innebär att barn som inte överensstämmer med de normer och regler av kulten definieras som "sjuka" och "fel" och att de drogade ner. Föräldrarna köpa in det eftersom de vill att deras barn ska passa in och märkas som "normala" och "klok", och de lägger all sin tillit till de "experter", utan att undersöka det verkliga problemet för sina barns beteende - att tro att läkaren agerar i deras bästa intresse. Föräldrarna vill ofta en snabb lösning så att de har vana att möta vad de har skapat, och en annan anledning till detta avsägelse av eget ansvar troligen helt enkelt att de inte har tid att utreda de frågor eftersom deras händer är bundna av det nuvarande systemet för överlevnad. Vi lär i stort sett dessa barn att i stället förlita sig på droger än att ta eget ansvar för vad de upplever. Min mage vänder i avsky av det faktum att det har gått så långt som psykiatriker förskrivning kraftfulla antipsykotika till barn i förskoleåldern så unga som 2.


ADHD-läkemedel kan dämpa den hyperaktiva symptom hos patienten, men inte på något sätt fungerar som en verklig lösning - som nämnts ovan de har snarare varit kända för att orsaka tänkte problem och även nya eller förvärrade beteenden. Hos barn och ungdomar medicineras med Concerta, har nya psykotiska symtom har rapporterats, såsom maniska symtom, samt höra röster och se eller tro saker som inte är verkliga. Återigen, är det inte svårt att misstänka att detta är avsiktligt, eftersom en lösning på mentala problem skulle innebära något fler patienter och därmed sätta både läkemedelsindustrin och psykiatriker i konkurs.

De flesta psykiska problem har roten i miljön och de förhållanden som skapats av det nuvarande monetära systemet. En studie visar att ha en stabil familjemiljö att minska risken för schizofreni med ca 86%. Trots att även i en stabil familjemiljö, finns det fortfarande andra miljöfaktorer (exempelvis prenatal stress eller toxin exponering, näringsbrist, social stress i peer-grupper eller bostadsområden och skolor, missbruk, etc.) som kan bidra till risk eller utlösa schizofreni. En dysfunktionell familj är sannolikt en familj som saknar pengar. Dessa andra miljöfaktorer är naturligtvis också kopplat till det nuvarande monetära systemet - men detta samband mellan psykisk hälsa och pengarna är aldrig nämnts i någon vetenskaplig studie.

Satsningen på utveckling av nya läkemedel i stället för faktiska ordentlig forskning av intresse för alla är självklart eftersom läkemedlen generera vinst, och inom det nuvarande systemet vinsten har alltid högre prioritet än livet. Är psykiatriker annat än knarklangare? Vi skriker oss hesa över "avskum" som säljer crack, kokain och metamfetamin till våra barn på gatorna, medan psykiatriker förskrivning lika tunga droger, bara med trevligare namn, att barn inte bara komma undan ostraffat, men i själva verket betraktas som pålitliga och vördade experter. Detta kommer att fortsätta så länge som psykologer och människorna på lönelistan av läkemedelsindustrin är beroende av pengar för att överleva. Så länge forskningen är vinstdriven vetenskapen kan inte lita på. En lika Pengar plattformen kommer att ta bort vinstintresset och producera läkare som faktiskt vård.

Vad blir uppenbart när man tar en egen ärlig titt på sig själv och vad som manifesteras inom / som denna värld är att vi alla är galna. Så kallade "normala" människor som konsumeras av inre demoner och back-chat som de aldrig vågar avslöja. Detta i själva verket gör de som vi bedömer som "galen" mer själv-ärligare än den "normala" människor. Genom att anse och märkning av vissa människor som "galen", "galna" och "sjuka" vi kan fortsätta att dölja våra demoner och etikett oss själva som "frisk" och "normala" utan att någonsin behöva ifrågasätta våra vansinne.

På Desteni vi vågar möta vår vansinne som det vi har tillåtit och accepterat oss själva att bli, och att faktiskt korrigera oss i linje med vad som är bäst för alla. Som Destonians vi inser att vi inte behöver vara förslavade inom och begränsad och korsfäst av en diagnos, som bara är en programmerad egen definition som används för att rättfärdiga dem ovilja och rädsla för förändring. Vi inser att "psykisk sjukdom" är en ursäkt för att inte ta eget ansvar. Inom Desteni Jag Process vi får de verktyg och möjlighet att ifrågasätta och utmana och särskilt se / förstå hur vi skapade vårt trodde mentala tillstånd och mönster, och att ta eget ansvar för allt vi upplever inom oss själva. Inom Desteni Det finns även exempel på människor med en historia av psykoser som har kunnat stå upp och frigöra sig från sitt sinne fängelset med hjälp av andning, själv ärlig själv-utredning och själv förlåtelse - det är den enda vägen ut och inte läkemedel.

Jag själv kämpade med ganska svår OCD (Obsessive-Compulsive Disorder) innan jag tillämpat verktyg Desteni. Människor som söker psykiatrisk hjälp för sina tvångssyndrom är ofta skrivs antingen tricykliska antidepressiva (t ex Anafranil och Norpramin) eller selektiva serotoninåterupptagshämmare hämmare (såsom Prozac och Zoloft) - och i många fall de utvecklar ett livslångt beroende av dessa läkemedel. Jag är ganska glad att jag aldrig sökt psykiatrisk hjälp, men istället fann Desteni och tillämpat presenteras verktyg med vilka jag lyckades övervinna detta och många andra skapelser besvärad av någon fysisk substans, som jag även anses vara en oföränderlig del av "som Jag är ". Enligt expertis "det finns inget känt botemedel för tvångssyndrom. Desteni Jag Process ogillar uppenbarligen och upphäver denna "kompetens" och bevisar att människan är i stånd att stå upp och förändras inom eget ansvar. Den mannen är i stånd att bryta igenom varje mönster i sinnet och födelse sig själv som den fysiska. Inga droger behövs. Nej "expertis" som behövs.

Jag presentera lösningen:
<!-- w --> www.desteniiprocess.com <!-- w -->
<!-- w --> www.equalmoney.com <!-- w -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 7 månader sedan #430604 av Nissegossen

wolfmanJack skrev: Psykiatrin har hjälpt väldigt många. Vikten vid rejält tilltagen medicinering i ett tidigt skeende kan inte underskattas.



Hej och välkommen som medlem!

Ursäkta då jag har haft en läkare som resonerade som du och då gäller det neuroleptika. Han hade dispens från socialstyrelsen i mitten på 70-talet för att ge högdosbehandling med neuroleptika och en medlem här ville inte tro mig när jag talade om vilken dos jag hade fått på en medicin då han sade att det var laterala doser, dvs dödliga doser jag fått! Det hade nog varit dödligt om jag inte sedan tidigare varit ute för den läkaren och blivit van vid höga doser...

Vården vad gäller neuroleptika tror jag helt gått ifrån högdosbehandling med neuroleptika, då det inte blir någon alls ökning av effekten utan enbart ger en kraftig ökning utav biverkningarna. Så vad gäller neuroleptika är du i fallet med höga doser ute och cyklar rejält, så att du har kört av vägen.

Det är heller ingen idé att i de flesta fall kombinera preparat som fungerar på samma sätt i hjärnan då ökningen av effekten inte ökar med mer en någon procent, källan var just den läkaren för att jag frågade honom om det.

I många fall är vi bara försöksdjur och behandlas därefter, men det värsta var att läkaren uppenbarligen själv trodde på det!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 7 månader sedan #430605 av Nissegossen
Medicinen konserverar endast sjukdomen och har du en gång fått neuroleptika är du fast!Jag förordar som de gör nuförtiden med nyinsjuknade att de då den första tiden inte medicinerar alls utan enbart observerar samt talar med patienten och jag har en egen idé om att den första tiden skulle jag ha blivit sövd en vecka under IVA förhållanden så att kroppen hade fått läka ut, för vid sjukdomen som jag har, då schizofreni, är sömn A och O vad gäller att stävja och få¨slut på en psykos! Kroppen är otroligt självläkande under sömn! Det är mycket därför de söver ned svårt skadade patienter och väcker dem först långt senare när kroppen tål det och här kan vi prata om månader.

Därefter skulle jag fått prata ut om vad som jag trodde hade utlöst mitt trauma, samt gått i terapi för det och enbart fått något som gjorde att jag fick sova ordentligt om nätterna. Då hade jag blivit klassad som frisk i dag och det hela tiden!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum