Var hos Capio

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
12 år 10 månader sedan #414516 av Fantasio
Var hos Capio skapades av Fantasio
Jag hade möte med den privata vårdgivaren Capio idag. De ligger centralt och ganska nära från där jag bor. Det är det enda positiva. Deras lokaler var nyrenoverade och var ljusa, nå, det är väl också positivt. Det blev en rundvandring och sedan samtal med en kvinna. Hos dem arbetar två läkare jag tidigare stött på, men resten var okända.

Jag är väl ingen kommunist, men jag är emot många av de privatiseringar som gjorts. Jag vill att saker ska förbli vad de varit, förändringar skrämmer mig. Tydligen är det politikerna som ligger bakom röran i min hemstad, inte marknadskrafterna. Dock var jag tydlig med att jag inte ville byta till privat vård, men fick med mig en broschyr som nog förblir oläst.

Är det någon här som bytt till den privata sektorn och hur upplever ni deras arbete? Finns Capio på din ort?
Mer
12 år 10 månader sedan #414525 av Geta
Svar från Geta i ämnet Var hos Capio
Den enda erfarenhet av Capio som jag har är mammografi och den fungerade.
Mer
12 år 10 månader sedan #414527 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Var hos Capio
Ja; www.capiolundbysjukhus.se/Kontak ... Psykiatri/
www.capiolundbysjukhus.se/Specia ... Psykiatri/

Ja, Capio finns, men jag har dem inte!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 10 månader sedan #414534 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Var hos Capio
Jag har bytt från offentlig psykosvård till privat öppenvård. Det var lite struligt. De ville först inte ge mig stödsamtal utan försökte bombardera mig med goda råd och saker de tyckte jag skulle göra. Det var inget stöd. Sedan fick jag ändrat vilka personer jag pratar med till några i min egen ålder (de andra var yngre) och [u:143756am]nu fungerar vården[/u:143756am] precis lika bra som tidigare. Har haft den privata vården i 2 år nu, tror jag det blir.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
12 år 10 månader sedan #414552 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Var hos Capio
Jag fick en remiss till Capio Lundby sjukhus när jag gick igenom den impotensutredning jag begärde och fick där prata med en urulogssk, som talade om att jag måste lämna blodprover, vilket jag gjorde och fick svaret att det inte var några problem med mina hormonhalter och därför skrev hon i svaret att jag inte fick medicin för det, utan att det antingen berodde på sjukdomen schizofreni, medicinerna jag har för det, eller att det var av psykologisk art.

Exakt samma undersökning kunde de gjort på vårdcentralen varifrån jag fick remissen!

Vilket slöseri med resurser!!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 10 månader sedan #414558 av Geta
Svar från Geta i ämnet Var hos Capio
Om privata vårdgivare är anslutna till Försäkringskassan behöver väl inte
det vara sämre. Admin brukar påpeka att privata läkare tar emot många
fler patienter per dag än vad offentliganställda gör. De sistnämnda har fast
lön och tjänar inget extra på att ta emot flera patienter i motsats till privata.