Hur gör ni med bostadstillägget?

Mer
4 år 1 månad sedan #1239665 av hyperaktiv
Det var med bostadstillägg inräknat..
Mer
4 år 1 månad sedan #1239746 av Kvark

memphis skrev: Fick idag besked från FK om mitt nya bostadstillägg. Jag fick bostadstillägget ökat med 41 kr. Hyreshöjning var på 90kr. Jag får således 50kr dyrare hyra detta året. Det känns helt ok och hanterbart, så jag är nöjd.


Många av oss får det lite sämre varje år. För ett enstaka år kan det vara hanterbart.
På tjugo års sikt kan det bli riktigt knapert.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239752 av Zoidar
Fantastiskt att vi kan få sjukersättning och bostadstillägg. I vissa länder skulle vi behöva jobba trots sjukdom.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 1 månad sedan #1239777 av Admin1
Har man garantiersättning dvs 7000 kr netto och 5000 kr i bostadstillägg får man lika mycket som en låg pension 12000 kr netto. Det en med låg pension kan tjäna på är låg hyra och då går man på plus.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239842 av memphis

Kvark skrev:

memphis skrev: Fick idag besked från FK om mitt nya bostadstillägg. Jag fick bostadstillägget ökat med 41 kr. Hyreshöjning var på 90kr. Jag får således 50kr dyrare hyra detta året. Det känns helt ok och hanterbart, så jag är nöjd.


Många av oss får det lite sämre varje år. För ett enstaka år kan det vara hanterbart.
På tjugo års sikt kan det bli riktigt knapert.


Jo så är det ju. Jag fick till och med 70kr sänkt ersättning ett år istället för de tior högre jag brukar få. Jag kommer nog inte att kunna bo kvar i den här lägenheten i 10-20 år, utan måste till slut hitta ett billigare boende.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1240103 av Richard
Jag tror jag har runt 900 kr i bostadstillägg. Det var min förre gode man som sökte allt sånt åt mig, nu hoppas jag att pappa (som är min nye gode man) klarar det lika bra. Jag har en hög sjukersättning. Igår var pappa här o vi skulle fixa min deklaration, jag deklarerade för 204 000 kr förra året.

Min hyra ligger på runt 5 950 kr.
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Richard.