Hur gör ni med bostadstillägget?

Mer
4 år 4 månader sedan #1208222 av Zoidar
Vill gå ner till 50% sjuklön, men då måste jag jobba 5-10h till i veckan. Vet ej hur jag ska reda ut det i dagsläget.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1208227 av Slyngelsnubben
Göm alla pengar i madrassen.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Slyngelsnubben.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1208245 av Admin1
Abzu blev bostadslös för hon hyrde i andra hand, sedan fick hon hjälp av kommunen med korttidsboende eller gökboetboende, som hon sa. Sedan fick hon provbo i en lägenhet, som hon fick kontrakt på efter 2 år. Man skall bara flytta till storstäder om man har ett jobb där.

Cosmos skrev:

zoidar skrev: Jag får 3500kr i bostadstillägg. Hyran är 4100kr.

Då måste du ha väldigt låg ersättning? Jag har 7.600 kr i hyra och får ut 2.600 kr i bostadstillägg. Men jag har ingen särskilt hög ersättning, konstigt.

Det finns något som heter kommunalt bostadstillägg för de med hög hyra t.ex på gruppboenden. Men i vissa fall om man har för stor bostad, men av olika skäl inte kan flytta. Har märkt att vissa kommuner ger bara till gruppboenden.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1208274 av Nissegossen

Geta skrev: Abzu hade lägenhet i Skåne, där hon bodde. Sedan flyttade hon till Göteborg och blev bostadslös. Det var ett par osäkra år, tills hon fick en lägenhet via socialen. Hon har inte visat sig på flera år på Viska. Hon medverkade i ett stort projekt genom Gyllenkroken i Göteborg.


Hon kom från Helsingborg, har inte sett henne på de allmänna kommunikationer vi har här, hon bodde i ett område, Kåltorp jag passerar med bussen bor hon kvar ytterligt konstigt

Hon borde i så fall ha samma mottagning som jag aldrig sett henne på många år.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208284 av Admin1
Hon kom från Lund. Hon skrev en bok om bostadstrasslet, som hette Ljuva hem och fanns på Vulkan.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239510 av memphis
Fick idag besked från FK om mitt nya bostadstillägg. Jag fick bostadstillägget ökat med 41 kr. Hyreshöjning var på 90kr. Jag får således 50kr dyrare hyra detta året. Det känns helt ok och hanterbart, så jag är nöjd.