Vilka är värst?

Mer
7 år 8 månader sedan #854294 av koi
Svar från koi i ämnet Vilka är värst?
Jag är rädd för psykläkare mer än poliser och väktare och militärer. De har sån makt över ens liv. Tar jag inte medicinen kan de bestämma att jag ska vara inlåst och sedan tvinga i mig medicin. Det kan inte de andra yrkesgrupperna.
Mer
7 år 8 månader sedan #854297 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Vilka är värst?

Amandara skrev: Polisen är en potentiell fara mot mitt liv.


Varför?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 8 månader sedan #854541 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vilka är värst?
Jag glömde en kategori, nämligen socialdemokraterna. Snacka om en mäktig fiende.
Mer
7 år 8 månader sedan #854569 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vilka är värst?

Geta skrev: Jag måste ha haft väldigt beskedliga klasskamrater. Sådant busliv förekom inte
bland dem.

Det är just det jag pekar på, allt sedan den tiden har eskalerat och idag har elever noll respekt för lärarna, som inte får handgripligen tillrättavisa elever som är olydiga och gör tvärsemot vad läraren säger och det väcker munterhet i klassen och är en direkt uppmaning till de andra eleverna att busa. Någonstans där vill jag ha en diskussion om ungdomar som är självsvåldiga och på eget bevåg uppviglar mot en lärare. Lärarna måste ha makt att själva sätta sig i respekt hos eleverna och det utesluter alls icke våld mot en uppstudsig elev, som inte får efterföljas som misshandel av en elev som trots tillsägelse gör vad eleven då vill.


Det här är en fråga om gränser och lärarna måste känna samhällets stöd i att få ordning på skollektionerna och det gör att eleverna lär sig en läxa för livet, som de har med sig ut i livet. Tog bort det sista i texten, för konsekvenserna av vad jag skrev var ifråga om våld som eskalerat i Göteborg med oskyldiga barn som fått sätta livet till pga gängbråk.

Absolut att jag sticker ut hakan, men vad är det för samhälle vi vill ha? :grandpa

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 8 månader sedan #854571 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vilka är värst?
Har det hänt något i Östra Göteborg? Det cirkulerar en helikopter i närområdet....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 8 månader sedan #854573 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vilka är värst?
Dessa sinnessjuka gängkrig... Kommer jag till makten ska jag ta i med hårdhandskarna med slöddret.