Den försvunna vården.

Mer
7 år 7 månader sedan #868365 av Zoro
Svar från Zoro i ämnet Den försvunna vården.
Kanske kan de ringa upp dig istället för att du ska behöva åka dit. Vet inte om det duger för dig, eller om de går med på att göra så, men min syster som har svårt att ta sig längre sträckor pga psykiatriska problem har haft telefonkontakt med psykiatrin i många år.
Mer
7 år 7 månader sedan #868413 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Den försvunna vården.
Har man barn, så finns det en behandling, som heter anpassat föräldrastöd. Den finns inte överallt, men säkert 75 % av klinikerna har denna behandling.
Läs informationsblad om föräldrastöd:
[url:1rces90h]http://www.battrepsykosvard.se/wp-content/uploads/2014/06/kunskapsblad_f%C3%B6r%C3%A4ldraskap.pdf[/url:1rces90h]
Mer
7 år 6 månader sedan #871311 av Cecilia
Svar från Cecilia i ämnet Den försvunna vården.
Tack för era svar.
Ledsamt att se att det finns så många som drabbas.

Jo jag bor i en håla. Helt allvarligt är det rätt benämning på vår lilla idyll. Här lämnar folk fortfarande dörren öppen när de går till affären eller hälsar på hos grannen.

Telefon funkar inte för mig. Jag har svårt för att tala med folk jag inte ser. Jag litar inte på derae intentioner och blir alltid orolig om jag inte kan se och tro på det dom säger. Jag är telefonförsäljarens värsta mardröm men även dom ger mig ångest.

Nu görsd det en ny utvärdering. YEY! (megaironiskt) Alltså jag har vareviga diagnos i boken och det so alla än så länge varit överens om är att jupp... jag glider mellan varven in i ett psykosartat tillstånd...
Jag använder ordet psykosartat eftersom jag aldrig kan beskriva episoderna och därför också inte ka ngå med på att det är precis som det står i läkarboken...

Jag vet inte...Kan jag anmäla landstinget? Kan jag få dem att se att de behandlar mig som en mindre värd patient på något vis?
Mer
7 år 6 månader sedan #871372 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Den försvunna vården.
Det går att kontakta Landstingets patientnämnd och klaga. Men det går också att kontakta klinikchefen t.ex via brev.
Mer
7 år 6 månader sedan #871401 av björk
Svar från björk i ämnet Den försvunna vården.
Det är de envetnas å de trångsyntas präglan som ger negativt resultat iochmed genomsyrning av icke god anda
o spektakel civil kurage..... O så ond cirkel på det