Vad har ni för relation till er kontaktperson?

Mer
7 år 5 månader sedan #884904 av Inwatto
Imorgon är det 10 år sedan jag träffade min kontaktperson för första gången. Kommunen betalar henne en symbolisk summa för att hon ska vara som en vän till mig. Vi går ut och går en runda på stan och fikar sedan. Likadant varje vecka. Så vill jag ha det, för då vet jag att jag klarar av det.

Inom öppenvården har jag två personer som jag har stödsamtal med. De kanske kallas kontaktpersoner, de också. De har jag inte känt lika länge, men några år är det. De är mer som stöd och har lite koll på hur jag mår med ansvar att ta hand om mig om jag spårar ur. I somras gjorde jag det, och då fanns den ene på plats och kunde fixa mer mediciner via en jourpsykiater. Det funkade fint.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
7 år 5 månader sedan #884919 av Geta
Var det då som du fick pippi på Pokémon Go?
Mer
7 år 5 månader sedan #884920 av Inwatto
Ja, Geta, jag tålde inte att promenera 10 km om dagen. Normalt går jag högst 1.6 km... ...men spelet och det underbara sommarvädret gjorde att jag gick och gick. Sömnen fungerade inte och då blir jag sjuk snabbt. Fick ringa till psykiatrin och det funkade fint som sagt.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
7 år 5 månader sedan #885084 av Admin1
Det finns två typer av kontaktpersoner:
1. Psykiatrin har kontaktpersoner, som är en kontaktperson till psykiatrin.
2. Kommunen har kontaktpersoner, som är en slags vän och har inget med psykiatrin.
Mer
7 år 5 månader sedan #885092 av Geta
När jag var inlagd med LPT 1998 hade jag en kontaktperson men han gav sig
aldrig till känna. Efteråt fick jag veta att jag hade haft en kontaktperson.
Mer
7 år 5 månader sedan #885127 av mopa
Jag har en bra relation till min kp. Inget att klaga på.