Feldiagnostiserad av psykiatrin.

Mer
6 år 10 månader sedan #946274 av Admin1
70 % som får schizofreni har psykossjukdom i släkten, så för de flesta är det en ärftlig komponent.
Mer
6 år 10 månader sedan #946287 av björk
Min kontakt pers... Sade att man skulle uppfylla en viss kriterier.
Och att man skulle ha ett antal för att bekräftas som schizofren.
Och hon sade, att jag hade de. Det var första gången jag blev varsebliven!
Hennes Dobermann hette herA.

Bjarne var en reumatism läkare som jag blev sned på för att han skrattat åt porr under ca år 1998.
Och när vi hälsade på dom så fick jag sitta i ett lummigt hörn. Vi var kompisar med dem från barnsben.

Sen fick jag astral kontakt med Isa-Alice på Vasagatan så va inte steget långt till att byta till björk.


En badminton kamrat hette Björn Renvert. Även en hette Jill Gjörstrup.

Och så är jag hängiven till viss sorts hög ljud musik. Sublim kan man säga. Och samt att jag gått

på borgarskolan och var nydebuterad insjuknad där
Mer
6 år 10 månader sedan #946295 av Utomjordingen

Admin1 skrev: 70 % som får schizofreni har psykossjukdom i släkten, så för de flesta är det en ärftlig komponent.


Jag vet inte vem min pappa är så jag kan inte uttala mig om det finns någon på hans sida som har psykisk sjukdom. På min mammas sida i släkten så vet jag inte idag om någon har psykisk sjukdom för min mamma berättar sällan om våran släkt - ja, överhuvud taget så berättar hon inte alls egentligen... .

Min mamma var 99 % stängd under hela min uppväxt!
Mer
6 år 10 månader sedan #946442 av Schism
MEN det är inte bara psykoterapeuten som anser detta om mig. Det är ju överläkaren som har drivit detta och inte psykoterapeuten. Orsaken i mitt psykosgenombrott var barndomstrauman, högkänsligpersonlighet plus massiva droginducerde psykadeliska trippar.

Den terapeutiska alliansen är viktig, något som en psykoterapeut är expert på, den terapeutiska alliansen står i snitt för ca 50% av den terapeutiska effekten hos patienten, oavsett metod, KBT, psykodynamisk (etc) eller biomedicinskt perspektiv som läkaren har.

Geta du som jobbat inom vården som AT, finns det inget som tyder på att man skulle kunna hjälpa personer med psykosproblematik genom ett aktivitetsperspektiv och göra terapeutiska interventioner som på något sätt främja delaktighet, mening (flow), välmående och upplevd hälsa? Utveckla gärna, är intresserad av dina erfarenheter och kunskapsbas.

Tar gärna emot feedback/ reflektioner alt kritiska hållningar och ställningstaganden av er nu när jag fyllt på bilden lite mer.
Mer
6 år 10 månader sedan #946449 av Geta
Arbetsterapeuter arbetar med aktivitet. Målet för rehabiliteringen är att man ska bli en så självständig människa som möjligt. Jag är inte så säker på att alla med psykisk sjukdom vill det.
Mer
6 år 10 månader sedan #946451 av notwoodstock
Jag hatar arbetsterapin på sjukhuset som jag först var på. Tyvärr.