Hur upplever ni eran psykvård?

Mer
6 år 10 månader sedan #952695 av memphis
min psykvård fungerar ju dåligt. det vill säga jag har ingen vård utom mediciner och i andra änden- inläggningar. när jag kontaktar dem för att jag behöver recept kan jag få svaret: om du inte hör nåt från oss inom 4-5 dagar, hör av dig med din fråga igen. de är inte särskilt hjälpsamma o inga läkare vill bli anställda där så det är mycket stafett.
Mer
6 år 10 månader sedan #953132 av Utomjordingen
Som sagt, jag upplever som om jag är väldig psykisk sjuk utav vissa psykevårdare och sen utav andra psykevårdare vill klassa mig som inte alls så psykisk sjuk. Det är precis som om jag står mitt emellan frisk och sjuk! Jag själv vet att jag är psykisk sjuk för jag har tinnitus, skrik inne i huvudet, röster, musikhallucinationer, ljudillusioner och Visual Snow! När jag först har känsel och synhallucinationer det är då man kan se att det inte står rätt till med mig men annars är...

min sjukdom så osynlig att det går lätt att manipulera att man är frisk fast man inte är det!
Mer
6 år 10 månader sedan #953133 av Geta
Jag har inte ansetts för att vara så särskilt psykiskt sjuk av psykiatrin. Nu har jag gått i remission, har jag fått höra.
Mer
6 år 10 månader sedan #953134 av Utomjordingen
Schizofreni är väl allvarlig psykisk sjukdom!? :tänk
Mer
6 år 10 månader sedan #953135 av Geta
Ja, schizofreni anses för att vara en av de allvarligaste folksjukdomarna med stora funktionsförluster.
Mer
6 år 10 månader sedan #953136 av Utomjordingen
Konstigt att psykiatrin tycker då att man inte är så allvarligt psykisk sjuk! Men som sagt, sjukdomen är ganska osynlig... .