Psykiatrins vanvård

  • LtC
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #43154 av LtC
Psykiatrins vanvård skapades av LtC
jag anser att psykiatrin, vet inte hur det ligger till i Sverige men till saken så är sluten vård kass å det har jag god erfarenhet av. bland annat så retar vårdarna en, är nonchalanta å läkarna betjäl ifrån ens frihet å rättigheter men egentligen rättigheter är människans egna påhitt så ja vet inte hur jag ska se på den saken. annars så kan jag säga att psykiatrisk tvångsvård borde enbart tas till i ett fåtal fall å de som får denna typ av vanvård skall vara så kort tid som möjligt. ju längre tid du är inne destu skadligare blir det å en annan sak är frivillig vård det anser jag är bra för då kan man lämna skiten bakom sig när man vill å har lust men sluten vård är åt helvete, sedan när du blir utskriven blir du illa behandlad av de som vet att du är eller vart ett psykfall, du får svårt att få arbete å om du t ex varit företagare förlorar du ditt företag. ditt liv rasar, allt det du har går förlorat. allt eftersom psykiatrin gjort deras så kallade vård gentemot dig, japp så är det å kommer å vara så länge det finns människor som tar kontakt med psykiatrin å vill tvångslägga någon i sluten vård. slutstatsen är läkarna är helt kass, vårdarna är galna å vi patienter är helt friska! (lite humor måste man ha)
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #43198 av
Svar från i ämnet Psykiatrins vanvård
Håller med. Och den enda man kan skylla på när man blir vanvårdad inom psykiatrin är en själv att man sökte hjälp på psykikatrin.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #43245 av
Svar från i ämnet Psykiatrins vanvård
Håller med helt och fullt angående den totalt inkompetenta personalen inom psykiatrin. Men även om du råkat illa ut där måste inte resten av ditt liv bli förstört. Ditt bästa kvitto på personalens inkompetens och totalt patetiska världsbild (som brukar återspegla deras eget trista, löjliga, rädda och inskränkta liv), är att själv leva ett så bra liv som möjligt. Låt inte idiotiska och patetiska fördomar om 'psykfall' stå i vägen för dig. Ditt gamla liv kommer inte tillbaka, men du har fortfarande förmågor. Försök, försök sikta in dig på det som får dig att må så bra som möjligt. Allt är inte kört. Låt dom inte vinna!!!
Sylviaplath
Mer
17 år 9 månader sedan #43275 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Psykiatrins vanvård
Jag tror de flesta här på sajten är relativt nöjda med psykiatrin, även om många inser att det finns förbättringsmöjligheter. Kanske 5-10 % av besökarna är starkt negativa. Ofta verkar man kränkt av tvångsvården.

Det skulle nog behövas en översyn av tvångsvården i detta land. Det skiljer väldigt mycket i tvångsvård mellan olika länder och också skiljer det ganska mycket mellan olika delar av landet. Man skulle nog försöka likrikta tvångsvården och ha gemensamma och mer likvärdiga bedömningar. Jag tror själv att sämsta inställningen till psykiskt sjuka finns inte inom psykiatrin utan hos allmänheten som vet minst om sådana problem.
Mer
17 år 9 månader sedan #43278 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Psykiatrins vanvård
FN har dömt ut svensk psykiatri! det finns förslag som är lagda men justieminister Bodström sade stopp för att driva igenom lagförslaget, som inte ger politiskt tillsatta i tingsrätten (tingsrättsnotarier) bestämanderätt vid utskrivningar vid tvångsvård!

Jag kan säga att det låg ett helt färdigt förslag redo som många betraktade som mycket vettigt!
Det hade anpassat vår svenska psykiatri till omvärlden

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 9 månader sedan #43302 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Psykiatrins vanvård
Artikeln jag hänvisar till finns faktiskt en länk till på sajten! Den står nedanför på Hemsidans första sida.

www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp ? ... nderType=6

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum