Psykiatrins vanvård

  • Erase
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 10 månader sedan #43320 av Erase
Svar från Erase i ämnet Psykiatrins vanvård
Jag undrar om inte psyk-personalen är cyniska och tycker om att vara bland patienter som mår väldigt dåligt, bara för att för att uttnytja patienter - dom tycker om att se patienter som har stark ångest och är försvarslösa,- speciellt när det är slutna avdelningar och patienter som är tvångsomhändertagna.
Psykopati - hos vårdarna, jag har själv varit med om psykopatvårdare som är nedlåtande och vill se mig må väldigt dåligt.
  • Miss Borderline
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #43524 av Miss Borderline
Svar från Miss Borderline i ämnet Psykiatrins vanvård
Jag ser psykiatrin från två håll: dels som patient, dels som anhörig till en som jobbar inom psykiatrin (min mor....ironiskt va?!). Psykiatrin är inte bra för någon som den ser ut idag, inte för dom anställda heller som jobbar under förutsättningar som gör att dom själva är på gränsen att kollapsa!! INGEN mår bra inom psykiatrin idag, vare sig patienter eller vårdpersonal!! Vilka har vi att "tacka" för det, jo politikerna som bara skär ner och skär ner!! Ni tror kanske jag lättare får hjälp för att min mamma jobbar inom psykiatrin.......nä dom verkar tro hon ska vara vårdare på jobbet och sen ska hon va vårdare åt sin 39 åriga dotter på fritiden!

Ska man skylla på dålig vård ska man inte främst skylla på vårdpersonalen, utan på politiker som ser till att vårdpersonalen inte kan utföra sitt jobb så som dom faktiskt skulle vilja!! Min mamma säger själv att det är fruktansvärt, och att patienter BLIR kränkta på olika sätt pga av bristande resurser! Visst finns det ett å annat rötägg som jobbar inom psykiatrin, precis som överallt annars, men majoriteten av vårdpersonalen är faktiskt människor som vill utföra ett gott arbete och som oxå mår dåligt när dom inte kan ge det dom önskar dom kunde ge patienterna!!
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #43551 av
Svar från i ämnet Psykiatrins vanvård

Jag undrar om inte psyk-personalen är cyniska och tycker om att vara bland patienter som mår väldigt dåligt, bara för att för att uttnytja patienter - dom tycker om att se patienter som har stark ångest och är försvarslösa,- speciellt när det är slutna avdelningar och patienter som är tvångsomhändertagna.
Psykopati - hos vårdarna, jag har själv varit med om psykopatvårdare som är nedlåtande och vill se mig må väldigt dåligt.


Instämmer till fullo! Exakt min uppfattning och erfarenhet också.