Ett litet Hej

Mer
19 år 8 månader sedan #3216 av Hanna_Norr
Inte för att jag tror att folk bryr sig så där väldigt mycket, men jag är ute igen efter över en månad på sluten avdelning. De kunde inte hålla kvar mig längre så jag tog chansen att bli fri. Beslutet känns helt rätt. Jag tycker om min kontakt inom öppenvården och är övertygad om att de kan göra mer eller i alla fall lika mycket för mig. Psyket är bara att sitta (sova) bort tid och liv. Jag har sagt det förr men nu är det på allvar, aldrig mer igen. Den första veckan tillbringade jag på akuten och på en avdelning för depressioner. Det slår en varje gång, så många ledsna människor det finns. Jag blev flyttad till Malmös enda psykosavdelning när de had plats. Det är en avdelning med 18 enkelrum/patienter. Folk tittar på Tv och lyssnar på musik. Under min vistelse hann jag träffa hela ÅTTA olika läkare. Jag fick ökad dos av Leponex, Zoloft och Stesolid.
Mer
19 år 8 månader sedan #3220 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ett litet Hej
Hej!

Välkommen tillbaka till friheten! Du har varit saknad här.

Det var en ganska stor avdelning med 18 patienter. Idag säger man att vid psykosvård skall enheterna bestå av 5-6 platser.

Hade de några aktiviteter på psykosavdelningen? Jag menar typ sysselsättning.
Fanns TV på varje rum?

Det var väldigt många läkare du hade kontakt med där. Konstigt att det är en sådan genomströmning. En fördel med många läkare är dock att om något är fel, så är chansen större att den upptäcks.

Vad har du för planer nu för den närmsta framtiden?

Admin
Mer
19 år 8 månader sedan #3221 av Hanna_Norr
Svar från Hanna_Norr i ämnet Ett litet Hej
Tack så mycket. Jag har saknat Viska!

Ja, det var en stor avdelning. De försökte dela upp oss lite genom olika matsalar, men till det stora hela var vi ändå en grupp. Det fanns ganska mycket personal, både sjuksköterskor och vårdare.

Jag var som skrivet på tre olika avdelningar ( akut, depression, psykos), så jag antar att det delvis var skälet till att jag träffade så många läkare.Semestertider var nog den egentliga orsaken.

Vi hade inte tv på rummen. Det fanns väldigt lite att göra. Det fanns två TV-apparater på hela avdelningen i två "dagrum". Det fanns även ett musikrum eftersom vi inte fick ha "walkmans" eller liknande. Vi hade ett målarrum med dåliga vattenfärger och inga kritor. I samma rum fanns en dator, ej internet ansluten med Windows 95 utan words. Den var värdelös. Vi hade absolut inget att göra.

Nu ska jag föröka landa. Jag mår egentligen inte speciellt mycket bättre än då jag skrev in mig, då min läkare som jag verkligen tycker om föreslog det. Det som förändrats är att jag än en gång har insätt att slutenvården inte kan göra speciellt mycket för mig. Jag får klara mig på något sätt och ser fram emot hösten. Jag brukar må bättre då.
Mer
19 år 8 månader sedan #3225 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Ett litet Hej
Skönt att du är ute nu Hanna!
Din frånvaro har faktiskt märkts, jag har tex gått om dig i "poäng-ligan" :D

Synd att du inte mår direkt bättre dock, men medicinökningen är kanske bra i längden, om du nu ser till att verkligen ta din medicin ordentligt.

Du får säga till om du har lust att fika igen : )
Mer
19 år 8 månader sedan #3236 av Jakob
Svar från Jakob i ämnet Ett litet Hej
Dum fråga kanske, men vad är det för dumt påfund att förbjuda analoga och digitala ljudspelare?

Är de rädd att personerna som ligger inne och har spelare med inspelningsfunktion ska spela in från avdelningen eller?

Skulle inte orka leva utan musik, speciellt inte om man är så bunden som när man är inlagd.
Mer
19 år 8 månader sedan #3239 av Johan
Svar från Johan i ämnet Ett litet Hej
Kul att höra av dig, Hanna_Norr!

Tråkigt att det inte fanns mer att göra på dagarna inom slutenvården. Man tycker ju att de borde göra sitt bästa för att tillvaron blir mer meningsfull när man är inlagd.