Ett litet Hej

Mer
19 år 8 månader sedan #3240 av Hanna_Norr
Svar från Hanna_Norr i ämnet Ett litet Hej
Ja, man kan tycka det, att det borde finnas mer att göra, att det borde ordnas aktiviteter. Som det är nu överlever man bäst genom att tigga sömntabletter och sova bort sina dagar.

De sa att man kan "strypa" folk med sin musikbandspelar sladd. Helt vrickat, onödigt/ej logiskt resonemang med tanke på allt annat som fanns tillgängligt att skada folk med på avdelningen. Jag menar, det hade bara varit att ta TV-Sladden eller vad som helst om man velat vara våldsam.

Det fanns som sagt en gammal och oanvändbar dator på avdelningen men jag fick inte ha min Laptop. Den var också farlig. Varför den var farligare än avdelningens fick jag aldrig veta. Jag fick inte heller ha min mobiltelefon...
Mer
19 år 8 månader sedan #3241 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Ett litet Hej
Vilka jävla regler!
Ok att man inte ska kunna strypa sig med sladdar, men mobiltelefon!!
Hur sjutton skadar man sig med en mobil??? Kan man ringa ihjäl sig??
Mer
19 år 8 månader sedan #3242 av ophelia
Svar från ophelia i ämnet Ett litet Hej
HEJ SYSTER!!!
Glad att du är tillbaka!!!
Jag vet, de har en massa regler. När jag låg inne senast fick man inte ta med sig en egen tv och ha på rummet. Man vart tvungen att gå ca 10 meter ifrån porten för att röka, även i ösregn...så där stod vi allihopa dyngsura...Och sedan fick man inte dricka kaffe efter kl16.30 på kvällen..de sa att de inte ville ha förvirrade patienter uppe på näterna. Men jag tycker att man som vuxen kan få bestämma själv om man vill ha lite kaffe eller inte...
Bara en tanke....
Du syster läs mina inlägg om benzo och den nya länken överdos!!!!
Vill inte att du ska få det sóm mig!!
100000 kramizar :D
Mer
19 år 8 månader sedan #3244 av Lenore
Svar från Lenore i ämnet Ett litet Hej
Skönt att se att du är tillbaka. På sahlgrenskas psykosavdelning fick man inte sitta på golvet. Fråga mig inte varför...
Mer
19 år 8 månader sedan #3249 av Jakob
Svar från Jakob i ämnet Ett litet Hej
ÄR det inte svårare att bli frisk när man inte för tillföra något nytt uatn bara måste ligga i sina egna tankar. Det borde ju vara bra att sysselsätta sig vid t.ex. din bärbara dator eller lyssna på musik när man ahr jobbiga tankar.
Mer
19 år 8 månader sedan #3252 av Hanna_Norr
Svar från Hanna_Norr i ämnet Ett litet Hej
Hej själv, syster. Vi fick inte heller kaffe efter klockan sex, sånt överförmynderi. Jag har läst dina inlägg om benzo och tänker ta det lugnt med den typen av medicin..Tack för att du bryr dig.

Som Johan skrev, folk hade säker mått bättre om de fått sysselsättning och paus från sitt inre malande med aktiviteter. De borde hur som helst i alla fall tillåta egen Tv, dator, mobiltelefon och musik, men det gör dom inte i Malmö.. Psykiatrin är på många sätt som ett fängelse..Tex så finns det små tittgluggar på alla dörrar så peronalen kan spionera på en. Alla gemensamma utrymmen förutom tv-rummen ( tex matsalen) är låsta när de inte används. Vi fick inte ens ha fjärkontrollen till Tvn utan var tvungen att be peronalen byta kanal åt oss. För att komma ut fick man gå genom två låsta dörrar. De använde sig av fängelsetermer som "frigång".
Deras regler var delvis helt befängda och hemskt nog huggna i granit. Jag träffade en tjej som var jätte trött och ville sova varje kväll vid åtta tiden. Det fick hon tyvärr inte för hennes nattmedicin stod skriven på 22:00. Hon fick alltså sitta uppe och tvinga sig själv att inte somna, för att få sin sömnmedicin, för att få sova ostört.