Obehagligt åka kollektivtrafik

Mer
5 år 6 månader sedan #1103773 av Fantasio
Jag fick fylla i ett papper med frågor en gång. Har jag problem att åka kollektivtrafik? Nej. Jag gör det inte längre, har inget behov. Men en gång stannade spårvagnen o jag blev orolig. Jag fick inte gå av för de där värdarna, eller vad det heter, det var för farligt. Efter kanske tio minuter fick alla gå av.
Mer
5 år 6 månader sedan #1103796 av memphis
Vår, ja precis. Mitt boendestöd gör mer skada än nytta. Ska avsluta det hela och be om en kp.
Mer
5 år 6 månader sedan #1103834 av Kloppe
Hade stora problem att färdas kollektivt förr om åren. Med förr menar jag åren innan jag fick psykodynamisk psykoterapi. Terapin hjälpte mig att komma över många olika fobier. Visst blir det lite jobbigt när det är trängsel, men det tycker väl alla...

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1103848 av Jesus/magnus
8O :hjärta

Vad intressant!
Vad för terapi har du fått?
Vad heter den?

Johannes, Kolla mina frågor?

John 8:31-32.
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 6 månader sedan #1103868 av Kloppe
Hej Magnus,

Jag har fått långvarig (mellan 5-10 år)individuell terapi, där man fokuserar på uppväxtvillkor och hur relationer med föräldrarna funkat (eller inte funkat). Att prata om det förflutna, under de viktiga uppväxtåren ger många goda effekter.
Om jag hade råd skulle jag fortsätta än i dag, men det är ganska dyr behandling.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
5 år 6 månader sedan #1103869 av spasy
Blir kallsvettig och får ångest av kollektivtrafiken, buss är värst. Taxi är lika illa.
Nu när jag inte arbetar längre så åker jag inte kollektivt. Det är människorna som orsakar det.