Obehagligt åka kollektivtrafik

Mer
5 år 6 månader sedan #1104048 av björk

Geta skrev: Narcissister har lätt för att förakta andra människor.


Nazister är förekommande i vår värld.
Så får dom identitet proplem när de blir äldre... Isolerar sej för att allt är pinsamt.

Hitlers fis är inte
väldoftande som F Ö R R.

Björk har gjort en cd som heter utopi.

Blir det inte det samma med
Nazister att det som återstår är
en unken fis.
Ja men så lämna fisen då.

Jag sitter och fantiserar om en Nasse
hade suttit i utgångs vagnens stuk om jag inte gett honom en hård smäll bara för det roliga. Men då är det nog bäst att jag inte åker tåg överhuvudtaget för att jag kokar invärtes.


Jag har fått så nog. Sen att se en
spirande inspirerad Nazist vet jag ej om jag kunnat hejda reptil hjärnan.

Detta med katatonsk overload.
Mer
5 år 6 månader sedan #1104088 av Richard
Tåg tycker jag är rätt behagligt. Åker tåg till Helsingborg nån gång i månaden. Det tar 23 minuter med Pågatågen o 27 minuter med Öresundstågen.

Bussen är tråkig, tar typ 45 minuter till Helsingborg, men väljer alltid tåget.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1104137 av Nissegossen
Jag tycker det är kul att åka bussen till stan, spårvagnar och lokaltåg likadant. Det var långe sedan jag åkte långt med tåg eller buss. Jag kan ta bussen till hållplatsen innan Kungälv utan det kostar ett öre då jag får åka på mitt pensionärskort till hållplatsen innan bron till Kungälv sedan promenera över om jag bara skall gå runt eller se fästningen går gärna till kexfabriken och köper bräck som det kallas kex som har blivit felaktiga i tillverkningen, de är bara lite deformerade i tillverkningen.

När jag var barn kunde man gå till baksidan av ett munkbageri i Kålltorp och köpa munkar typ Lillebrors munkar, man fick 4st för en krona en för 25 öre. Det var ju direkt en fest man åt ju dem nästan på plats. De var deformerade ofta mycket stora men de platsade inte bland de vanliga. Färska var ju de.

Jag gjorde ett sök hamnade rakt på en stiftelse
bjornssonsstiftelse.se/bakgrund.html

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 6 månader sedan #1105022 av 1Dave
Jag tycker det är nice med kollektivt när man väl har kommit på och fått en plats. Själva väntandet vid hållplats tycker jag är jobbigt.

/Dave
Mer
5 år 6 månader sedan #1105027 av Geta
Tycker att hela upplevelsen är skojig.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1105067 av Richard
Nissegossen,

När min pappa bodde i Göteborg, på Guldheden så var det typ 10 m till spårvagnens vändstation. Kom en typ var 10:e minut. Tricken kallade vi den.
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Admin1.