Hur många av er har bostöd?

Mer
5 år 5 månader sedan #1105341 av Richard
Haha!

Ja, det gör vi varje fredag. Fredag har blivit min "bli full-dag". Det brukar bli 10 starköl, då blir jag rejält full o mår dåligt dagen efter... Vi brukar gå till Apoteket, ICA o Systembolaget. Förr låg Systembolaget bredvid apoteket, o jag köpte en massa öl, sen gick jag in på apoteket med en hel kasse öl o hämtade ut mängder med psykofarmaka, en del narkotikaklassade, o de brukade undra om det verkligen var en bra ide att dricka öl på alla de medicinerna...
Mer
5 år 5 månader sedan #1105358 av Melody
Admin, jag har haft bostöd tidigare och då hade jag det som socialt stöd. Iaf i min kommun kan man ha bostöd som en extra hjälp att umgås, gå och göra sociala aktiviteter med mer.
Mer
5 år 5 månader sedan #1105526 av krokus
Ja just det, en av mina tidigare boendestöjdare och jag var på en fitnessmässa! Hon gick in gratis för att hon hade en ledsagarbricka på sig. Så visst kan man göra sociala saker med boendestödet också. :)
Mer
5 år 5 månader sedan #1105699 av Melody
Ja precis krokus :)

Alltså aktivitetshuset jag besökte...tyckte det var tråkigt. Man kan ju sitta och sy...men blä. Undrar vad man kan hitta på att säga att man har som "giltig" sysselsättning..?

Har möte om jobbträning snart och är jättenervig. Vill inte :(
Mer
5 år 5 månader sedan #1105712 av Cosmos
Jag har boendestöd 1 timme i veckan men ställer ofta in eftersom jag ofta jobbar just de dagarna. Dessutom gillar jag inte kvinnan som kommer. Men jag behöver knuffas på för att få något gjort hemma. Hatar all form av hemarbete, mest att diska.
Mer
5 år 5 månader sedan #1105805 av krokus
Kanske bör tilläggas att jag hade beviljat av kommunen tre (eller var det fyra?) timmar i månaden, att göra roliga aktiviteter med boendestödet.