Min bild av sluten psykiatrin?

Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1118355 av Admin1
På psykosavdelningar kan nog minst hälften vara missbrukare. Av de med tvångsvård kan 75 % vara missbrukare, så det kan bli problem av olika slag. Lär er att tidigt upptäcka psykoser och behandla dem tidigt så slipper ni inläggningar.

www.viska.se/sjalvhjalp/tecken-pa-aterfall-i-psykos
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 4 månader sedan #1118363 av Geta
Svar från Geta i ämnet Min bild av sluten psykiatrin?
Kan tänka mig att det är lugnare på vischan än i storstäderna. Inte så lätt att få tag på knark på landsbygden.
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1118402 av Utomjordingen
När jag hamnade på psyket för cirka 4 år sedan så tyckte jag det var jobbigt att inte få veta när jag skulle bli utskriven, om jag någonsin skulle bli det. Det tog nästan 3 månader innan jag fick veta om att jag skulle bli utskriven.
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 4 månader sedan #1118412 av Geta
Svar från Geta i ämnet Min bild av sluten psykiatrin?
När jag blev intagen på mentalsjukhus för psykos för 50 år sedan, funderade jag inte på när jag skulle bli utskriven. Ändå blev jag utskriven efter en månad med neuroleptikan Mallorol som var förfärlig.
Mer
5 år 4 månader sedan #1118512 av krokus
Geta,
Knark går att köpa på Internet. Med andra ord, det spelar ingen roll om man bor i storstad eller inte.
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1118537 av MsTibbs
Första inläggningen på psykos var obehaglig där fanns apatisk person med onda ögon. Men de nio andra gångerna, oftast på psykos, var jättebra.
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Admin1.