Journal på 1177 utan läkare?

Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1119285 av Nissegossen
Du är du och du är egen och missbrukar inget varvid du är välskött enligt läkaren. Detta för du uppvisar inte något av den diagnos som är ställd på dig och inget missbruk. Det är sällan någon som du uppvisar symptom på din sjukdom och du har inget missbruk

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 4 månader sedan #1120909 av Richard
Det står inte allt i 1177-journalen. T.ex. står det inte att jag har schizoaffektivt syndrom, men det "råkades" skrivas i den journalen av personalen på akutkirurgin där jag hamnade efter jag kraschade med cykeln i somras. De har en mer detaljerad journal, jag begärde ut den på ett USB-minne o där stod mycket mer.

Sen, t.ex. står det ju inget i 1177-journalen om alla prover jag lämnat. Har lämnat massvis med blodprover, P-ALAT, P-ASAT, S-CDT, P-Folat, P-Glukos, P-Kalcium, P-Kobalaminer, P-Kolesterol o massa mer; medicinskordbok.se/analysforteckningar

Samt halten haloperidol i blodet. Svaren på proverna står inte på 1177. S-CDT ska vara under 2%, jag hade 2,5%. Det är ett mått på hur mycket alkohol man dricker.
Mer
5 år 4 månader sedan #1120912 av Geta
Svar från Geta i ämnet Journal på 1177 utan läkare?
Man måste ha E-legitimation för att komma in där.
Mer
5 år 4 månader sedan #1120919 av Amandara
I min journal står schizoaffektivt syndrom vid varje journalanteckning....så jag vet vad jag har för sjukdom.... Första gången jag fick se att jag har schizoaffektivt syndrom var på ett läkarintyg till Fk för 20 år sen. Tycker det är bra att man kan läsa journalanteckningarna....så de inte skriver bajs. När jag legat inne har jag fått papperskopior på journalanteckningarna från den tiden....rena smörjan....Hur jag ser ut i ansiktet....utslätade ansiktsdrag. Jävla skumma grejer har de skrivit...som de tycker att de observerat....mycket skittext om en fredlig duva. De typ hittar på saker.
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1120921 av MsTibbs
Jag behöver bara ha mobilt bank id, inte e leg, för att komma in. Hela journalen står, även diagnoser, mediciner osv...

Kanske olika utanför Värmland?

I min journal står schizoaffektiv sedan sju-åtta år sedan. Har haft bipolär, depression med psykossymtom och vsnföreställningssyndrom.

Har Adhd och Asperger/autism också.
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1120955 av Nissegossen
Den första gången jag blev sjuk, jag låg då på Sahlgrenska för utredning om vilken diagnos jag hade så fick jag ett sjukintyg till mitt jobb och jag förmodar samma till FK där stod psykisk insufficiens (Insuffe) När utredningen var klar fick jag en diagnos med Schizofreni syndrom (olika tecken som tyder på Schizofreni)
Nu tror jag bara det står Schizofreni

Journalen begärde jag ut, den ligger är på papper här någon har lagt in den på lagringsenhet varför jag fick den gratis på papper från 1982 och framåt den tidigare har mikrofilmats och ligger i ett atombombs säkert bergrum

Jag gissar här, jag tror det forskas på mig numera. Det kunde de gjort från 1975 och framåt. Min läkare sade till mig, vem skulle vara intresserad av det?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Admin1.