Journal på 1177 utan läkare?

  • Metrogirl
  • Besökare
  • Besökare
5 år 4 månader sedan #1119246 av Metrogirl
Svar från Metrogirl i ämnet Journal på 1177 utan läkare?
du får notera där med om du tycker
eller ta bort delar el hela

du kan också spärra både inre o yttre
Mer
5 år 4 månader sedan #1119257 av Nissegossen
Har inte läst journalen på nätet, men jag ville ha kopia på min journal och var beredd att betala för en del av journalen, kommer till mottagningen och sköterskan kom med hela bibban och sade din journal har översatts till datalagrings enhet därför kostar det inget, journalen började från 1982 då min dåvarande psykiatriker sade din journal skall mikrofilmas och förvaras i ett Atombombs säkert utrymme för att förvaras där. Sedan sade han är det något du vill ändra på? nej, det som är skrivet är skrivet, det får stå. Den del som mikrofilmades var från 1974-1982

Tydligen till slut forskas till sist på mig. Jag sade tidigt till min dåvarande psykiatriker, det får gärna forskas på mig. Han sade vem skulle vara intresserad av det?

Hade de gjort det hade haft material som idag jag betraktar som ovärderlig, forskning från början då hade de kunnat följa mig ända till min död

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 4 månader sedan #1119262 av Geta
Svar från Geta i ämnet Journal på 1177 utan läkare?
Har aldrig läst min journal. Idag skrivs det väldigt lite om mig, då jag sällan träffar psykiatrin.
  • RainDrops
  • Besökare
  • Besökare
5 år 4 månader sedan #1119271 av RainDrops
Svar från RainDrops i ämnet Journal på 1177 utan läkare?
Måste va skönt Geta!
Nej när man mår dåligt är det inte bra kunna läsa sin journal kan jag tänka mig. Men om tar det med en nypa salt vilket jag gör så är det nog lugnt kan jag tro! För dom vet inte mer än vad man berättar och förstår dom en nej! Man förstår knappt sig själv varför man mår dåligt hur kan någon annan utomstående veta det läkare eller inte! Vi mår dåligt så är det bara
Mer
5 år 4 månader sedan #1119280 av Admin1
Är inte intresserad av min journal och eftersom jag inte träffat psykiatern på 5 år, så står det väl bara om receptförnyelse. Ser journalen som läkarens arbetsanteckningar och är därför för denne.
Mer
5 år 4 månader sedan #1119281 av Geta
Svar från Geta i ämnet Journal på 1177 utan läkare?
När jag träffade en psykiater i somras på mitt årliga besök, sa han att jag var välskött. Lite måste jag väl ha åstadkommit själv också?