Kan en psykiatriker göra så här eller är det ett fall för IVO?

Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1132774 av Sas
Inwatto, risken om man framstår som icke trovärdig är att folket på psykiatrin med hög sannolikhet tar inte mina problem på allvar - Biverkningar, längre väntetider för att komma till psykiatriker osv...
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Sas.
Mer
5 år 2 månader sedan #1132826 av Inwatto
Sas,

nog är det så att ju mer du försöker manipulera dig fram, desto sämre vård får du. De kan se på kroppsspråk om du inte är dig själv. Dock kan de inte annat än gissa hur du har det och då behandlar de den gissningen, inte vad du säger. Försök hitta annat att lägga krutet på än att slåss med vården. Har du en medicin som gör dig "normal" men med biverkningar, så är det nog vad vården förmår fixa fram. Sorgligt men sant.

Jag har själv slagits med ohörsamma psykiatriker och varit på psykakuten flera ggr (så många ggr att de tillslut sa: "vi har bara mediciner och inläggning att erbjuda") och skrivit flera anmälningar till Socialstyrelsen (rätt instans på den tiden) så jag vet hur lite det ger att slåss om perfekt tillvaro.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1132872 av Sas
Så hur ska jag göra hade du tänkt? Jag måste ha en mindre dos som backup eller få injektioner.

Ska jag gå till 3 öppenvårdsmottagningar samtidigt?
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Sas.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
5 år 1 månad sedan #1132908 av ingrid64marie
medicin och biverkningar diskuterar man med sin läkare inte med sin psykiatrer, du är väldigt svår att förstå, ditt resonemang håller inte ihop och var kommer en socionom in i bilden begriper jag bara inte, de har ingenting med behandling och problem med biverkningar att göra. Tror du är ute och cyklar och inte har erfarenhet att det du försöker att tråckla ihop.
Mer
5 år 1 månad sedan #1132909 av Miika
Det är väl bättre att diskutera biverkningar så man får adekvat hjälp
Mer
5 år 1 månad sedan #1132919 av Inwatto
sas,
jag vet för lite egentligen för att kunna säga vad du ska göra. Du har inte sagt vad du tar för medicin, vilka biverkningar du har, vilken önskad effekt du behöver och vilken diagnos du har - allt sånt vet ju läkaren som du borde resonera med. Mitt förslag är att du nöjer dig med en öppenvårdsmottagning och går till en socionom om de föreslår det. Du kan ju alltid fråga socionomen vad han/hon kan göra/inte göra för dig!

Prata inte med hat i munnen!