Kan en psykiatriker göra så här eller är det ett fall för IVO?

Mer
5 år 1 månad sedan #1132909 av Miika
Det är väl bättre att diskutera biverkningar så man får adekvat hjälp
Mer
5 år 1 månad sedan #1132919 av Inwatto
sas,
jag vet för lite egentligen för att kunna säga vad du ska göra. Du har inte sagt vad du tar för medicin, vilka biverkningar du har, vilken önskad effekt du behöver och vilken diagnos du har - allt sånt vet ju läkaren som du borde resonera med. Mitt förslag är att du nöjer dig med en öppenvårdsmottagning och går till en socionom om de föreslår det. Du kan ju alltid fråga socionomen vad han/hon kan göra/inte göra för dig!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 1 månad sedan #1132955 av Admin1
Jag tycker att du skall ringa till kommunens biståndshandläggare och be om ett personligt ombud. Sedan låter du det personliga ombudet hjälpa dig med kontakten med psykiatern. Sådana här anmälningar hanterar inte Ivo utan snarare Patientnämnden.
Läs här:
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...missnoejd-med-varden
Mer
Mer
5 år 1 månad sedan #1133122 av Sas
Så hur ska jag göra hade du tänkt? Jag måste ha en mindre dos som backup eller få injektioner.

Ska jag gå till 3 öppenvårdsmottagningar samtidigt?

Att ett PO skulle fixa mina problem med psykiatrin låter extremt osannolikt eftersom personen har med hög sannolikhet ingen kunskap gällande antipsykotika...... Tror även att ett PO inte får vara kritisk till psykiatrin......
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1133158 av Nissegossen
En PO jobbar enbart för dig. Varken kommun eller landsting betalar POos lön den kommer direkt från staten, de kan följa med till möten med läkare, myndigheter, de kan antingen vara med som vittnen eller om du talat om vad du behöver hjälp med och då tala för dig. Det är på ditt uppdrag de hjälper dig.
personligtombud.se/Om%20oss/mer%20om%20PO.pdf

Kom ihåg att detta är en möjlighet, ingen rättighet ett PO kan säga nej till att hjälpa dig

Att jag skriver här pga Jesus inget annat då jag är hjärtligt less på dig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Nissegossen.