ingen vill ha tillbaka de gamla mentalsjukhusen

Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1131503 av charlie2
jag har vistats inom sluten vården och kan tala om att dessa är hemska ställen.
rena skräck husen är det folk är våldsamma där och slåss och bråkar och man har inga medborgerliga rättigheter där alls,

det är precis som Hollywood filmerna där.
Demokrati finns inte inom sluten vården och dessa ställen är inga villo hem alls.
sedan så finns det de patienter som tar droger eller är drog påverkade där.
Last edit: 5 år 2 månader sedan by charlie2.
Mer
5 år 2 månader sedan #1131506 av Cosmos
Vilka typer av avdelningar har du varit inlagd på charlie2?
Mer
5 år 2 månader sedan #1131507 av charlie2
sluten vården en massor av gånger.
Mer
5 år 2 månader sedan #1131516 av Geta
Jag har varit inlagd en massa gånger på sluten avdelning under de 50 år, då jag varit sjuk i schizofreni. Jag känner inte igen mig i din beskrivning, charlie2. Det har varit lugnt på avdelningarna, där jag har vistats.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1131520 av Cosmos
Känner inte heller igen mig. Den avdelning jag var mest på hade visserligen en brud som var osams med alla (dock inte mig) och som en gång rök ihop med en annan tjej. Var mycket obehagligt. Vi var de flesta unga personer så visst busades det en del men inget våldsamt. Vid ett tillfälle fick jag och den ovan nämnda patienten tag på en vattenslang och sprutade ut vatten på hela korridoren, men väldigt snabbt fick personalen det hela att sluta så inga skador skedde.
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan #1131534 av Nissegossen
Låg inne det skulle bli en förhandling varpå en vårdare sade vem vill du ha till biträde? Jag sade det kan du vara. Det gick någon månad sedan sade läkaren nu skriver jag ut dig. Inget mer än så.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum