Läkare, hör upp!

Mer
4 år 5 månader sedan #1205494 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Läkare, hör upp!
En skötare hade tom mage att säga att jag ”påstår jag varit psykotisk”. Varför skulle nån påstå det??? Däremot har jag oftare än normalt sjukdomsinsikt, kan hon hs menat det?
Mer
4 år 5 månader sedan #1205566 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Läkare, hör upp!

Admin1 skrev: Det är vanligt vid psykossjukdom att exekutiva förmågan är nedsatt. Innebär att det är svårt att omsätta tanke i handling. Det är väl bl.a därför man behöver boendestöd. Sedan kan man ha svårt att planera, koncentrera sig och man tänker långsamt.


Jag vet ju om det och just därför hjälper mig vården nu pga att jag inte fått igång mig själv att göra jobbet också därför jag fick hemtjänst före jag fyllde 65 samt att läkare har sagt att jag får ett intyg från läkare om det skulle gå till tingsrätten om det skulle gå så illa. Vill på förhand här säga att jag vill inte höra något tjafs om detta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 5 månader sedan #1205704 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Läkare, hör upp!

Admin1 skrev: Det är vanligt vid psykossjukdom att exekutiva förmågan är nedsatt. Innebär att det är svårt att omsätta tanke i handling. Det är väl bl.a därför man behöver boendestöd. Sedan kan man ha svårt att planera, koncentrera sig och man tänker långsamt.


Hvor vanlig er det at verbal flyt svekkes?
Mer
4 år 5 månader sedan #1205711 av Geta
Svar från Geta i ämnet Läkare, hör upp!
Min psykoterapeut skrev i intyget till Försäkringskassan att jag hade god verbal förmåga. Hon tyckte väl att jag snackade för mycket.
Mer
4 år 5 månader sedan #1205741 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Läkare, hör upp!
Psykoterapeuter liker sin egen stemme best.
Mer
4 år 5 månader sedan #1205801 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Läkare, hör upp!
Det är vanligt att verbalt flyt är nedsatt. Men vid negativa symptomet mutism kan man tystna helt.