Läkare, hör upp!

Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1235650 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Läkare, hör upp!

prebend skrev: Är det nån härinne som kan rekommendera en riktigt bra läkare (psykiater) i Göteborg. Typ pålitlig lyhörd kompetent empatisk osv. Tacksam för tips.

Mats Gustavsson om han fortfarande arbetar, numera överläkare psykosvård öster som chefsöverläkare på slutenvården på Mölndals sjukhus

Ung psykiatriker en som då arbetade på psykakuten på Östra relativt ny psykiatriker men trevlig, har inget namn men utbildad specialläkare i psykiatri. Kan bara säga, att jag tyckte bra om honom. Han gav mig medicin då receptet var utgånget när jag försökte få ut tabletter på apoteket där en helg.

Mats Gustavsson hade jag som läkare redan innan millennieskiftet

Som du troligtvis förstår bor jag nära Östra sjukhuset. Bor 7 minuters gångväg från Psyket på Östra. Vill du träffas hör av dig på PM.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 månad sedan #1235655 av Clean
Svar från Clean i ämnet Läkare, hör upp!

MsTibbs skrev: En skötare hade tom mage att säga att jag ”påstår jag varit psykotisk”. Varför skulle nån påstå det??? Däremot har jag oftare än normalt sjukdomsinsikt, kan hon hs menat det?


Nej, det kan väl ingen veta mer än dig. Skjut skötaren, nej jag skämtar. Men skötaren vet inte ett skit. Det är läkare som vet om ens det. Ingen kan säga vem eller hur du är. Det är angrepp även om det är vänligt menat.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 1 månad sedan #1235667 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Läkare, hör upp!
Det är ett bra betyg du fick av din psykoterapeut, ett betyg jag själv hade uppskattat att få att ha ett bra ordförråd och kunna använda sig målande med hjälp av den kunskap man innehar.
Mer
4 år 1 månad sedan #1235670 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Läkare, hör upp!
Att måla, kan jag inte, inte heller teckna, men kan skriva en målande berättelse, jag målar med orden, kanske du förstår om du läst vad jag tidigare skrivit. Annars får jag skriva en ny text, inom vilket område? Nej, skojade... En begärde en krönika om tillståndet i Världen som ren protest mot Bushs bombningar av Irak skrev jag en Krönika om Målilla Om någons katt och jag hade haft solsken i 5 gånger i rad när jag tvättat och att kattungarna som någon fått, var olika alla mot varandra i färgerna och slutade med, det är väl bättre än att en Irakisk bonde får springa från bombkrater till bombkrater.... Ja, det är en krönika sade hon som beställde den. Den hamnade då i tryck.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum