En fråga ang resor

Mer
4 år 7 månader sedan #1183915 av Melody
Jag funderar på att göra en ev resa med anhöriga (bara ett par dar) till ngt medelhavsland. Inget är dock bestämt, bara skulle vilja...
Nu till min fråga: har ni någonsin rest när ni har sjukpenning? Kontaktade ni själva försäkringskassan då?

Känns läskigt om man inte får, jag behöver lite ombyte...
Mer
4 år 7 månader sedan #1183917 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet En fråga ang resor
Har du sjukpenning eller sjukersättning? Jag har rest med sjukersättning. Har inte anmält något till F-kassan då, kanske annorlunda med sjukpenning, vet ej.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 7 månader sedan #1183952 av Geta
Svar från Geta i ämnet En fråga ang resor
Det är viktigt med reseförsäkringar ifall man måste forslas hem i ambulansflyg eller få sjukvård i landet man besöker.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183954 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet En fråga ang resor
Na , tror ingen myndighet kommer att lägga sig i en kort vistelse utomlands. Är rätt säker på detta.
Skulle den däremot bli långvarig måste nog höra dig för först så att det inte blir fel någonstans.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183996 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet En fråga ang resor
Nej. utlandsresor är OK. Problemet är om man insjuknar där, så reseförsäkring krävs.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1184030 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet En fråga ang resor
Ang mediciner och ha dem med sig är ett dilemma, man bör kontakta ambassaden i Sverige för att höra vad som gäller i landet man skall vara i
www.1177.se/behandling--hjalpmedel/behan.../resa-med-lakemedel/

Mitt råd är, ta reda på vad ambassaden i Sverige säger och var ute i god tid

Admin1 skrev: Nej. utlandsresor är OK. Problemet är om man insjuknar där, så reseförsäkring krävs.

Ang det i Europa gäller EU kort då får ni samma vård som landets eget folk får. Dock krävs ett EU-kort, det är gratis skaffa här
www.forsakringskassan.se/privatpers/resa...ds/bestall_eu-kort#/

Som Geta och Admin säger skaffa reseförsäkring om den nu inte går genom hemförsäkringen
En söksida
www.google.com.vn/search?sxsrf=ACYBGNQO-...j0j0i131.r5zUW-noZdA

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.