Svarar inte vården om man har dolt nummer?

Mer
4 år 1 månad sedan #1236552 av Lelle
Svarar inte vården om man har dolt nummer?

Jag försöker nå min sjuksköterska för höra efter med resultaten från blodproverna. Men har också annat viktigt att ta upp med sjuksköterskan! Så det är ännu mer.

Men hon svarar inte när jag ringer. Jag har sedan ett tag, dolt nummer.

Svarar inte vården på dolt nummer? Kanske? Är det så?
Mer
4 år 1 månad sedan #1236553 av Cosmos
Det tror jag att de gör. Det är nog ganska vanligt att folk "i branschen" har dolt nummer p g a paranoia och vanföreställningar.
Mer
4 år 1 månad sedan #1236554 av Lelle
menar du att det är vanligt att patienterna har dolt nummer?
Mer
4 år 1 månad sedan #1236557 av Geta
Senast som jag kontaktade Vårdcentralen fick jag knappa in mitt hela telefonnummer och födelsedata, för att de skulle ringa upp.
Mer
4 år 1 månad sedan #1236586 av Cosmos
Det beror lite på var man ringer. Jag vet ju inte men de psykpatient jag känne är ju i gemen rätt känsliga för att sprida telnr och annan identifikation. Men jag kan ha fel.

Vanliga vårdcentraler har i regel en sådan service att man får en telefonsvarare i örat som önskar upplysningar om person- och telefonnummer.

Psykosmottagningen kör däremot med telefontider men då kan det vara svårt att ta sig fram. Jag vet inte om de kan se från vilket nummer någon ringer.
Mer
4 år 1 månad sedan #1236599 av Fantasio
Visst svarar de när man ringer från skyddat nummer. En gång när jag ringde akutenheten uppgav jag först inget namn, men tror de fick fram mitt nummer på skärmen.