Jag har ljugit för psykiatrin

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1269941 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Jag har ljugit för psykiatrin

Maxjohan1983 skrev: Pimed, tar du inte någon annans plats då? Som är mer sjuk än dig?


Dom flesta har inget gott att säga om mej så ta en kölapp. Dessutom måste man tänka på sig själv när man mår dåligt annars får man ingen hjälp. Och hjälp behöver man när man mår dåligt. Dessutom ljuger och överdriver alla för att få bli inlagd. Annars får man ingen hjälp över huvud taget. Så fungerar det i min stad där jag bor.
Mer
3 år 9 månader sedan #1270236 av krokus
Jag har överdrivit hos den somatiska vården, har hört att det är svårt att få hjälp annars. Fast det är svårt att låta bli, när hälsoångesten kommer pang bom. Jag vet inte hur många gånger jag trott att jag haft diabetes typ 2.

Psykiatripersonal har jag svårt att överdriva eller ljuga för. De ser säkert på mig om jag ljuger, bäst att låta bli. Jag är sämst på att inte visa när jag är osäker. Pillar med håret, kliar mig, vrider och vänder på mig m.m. Ingen idé att ljuga för min del. :lol:
Mer
3 år 9 månader sedan #1270237 av memphis
Min far, som är läkare, har sagt att jag alltid ska överdriva mina symptom när jag söker hos en läkare. Inte ljuga alls, men överdriva symptomen.
Mer
3 år 9 månader sedan #1270241 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag har ljugit för psykiatrin
När jag hade hudcancer fick jag göra 11 besök allt som allt. De trodde mig inte. De kallade mig för en "pillmoster". En läkare erkände sedan att han inte trodde att det var något.
Mer
3 år 9 månader sedan #1270247 av IngeF
Det er veldig vanlig at somatiske sykdommer neglisjeres hos tunge psykpasienter.
Mer
3 år 9 månader sedan #1270248 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag har ljugit för psykiatrin
Ja, jag tror att det stod i journalen på Vårdcentralen att jag hade en psykotisk sjukdom. Psykiatrin försökte överföra mig till Vårdcentralens psykiatri men de tog inte emot patienter med psykos.