Vad kommer hända?

Mer
3 år 8 månader sedan #1275345 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vad kommer hända?
Du kunde ju göra en liten resa i stället, Rhododendron? En minisemester.
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1275359 av Rhododendron
Svar från Rhododendron i ämnet Vad kommer hända?

memphis skrev: Du kunde ju göra en liten resa i stället, Rhododendron? En minisemester.

Tack för tipset.

Jag har redan varit på semester inom psykiatrin. Har åkt in och ut i fem år och spytt mellan varven. En gång kräktes jag på avdelning. Hann inte till toan.

Har försökt fly utomlands men blev tillbakahämtad.
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 8 månader sedan #1275574 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad kommer hända?
En fördel med inläggning är nog att psykosen blir kortare och man återhämtar sig snabbare därför. Men 50 % av psykoserna vårdas inte på sjukhus utan klingar av hemma.
Mer
3 år 8 månader sedan #1275575 av Rhododendron
Svar från Rhododendron i ämnet Vad kommer hända?
Jag känner mig för gammal för att lägga in mig.
Mer
3 år 8 månader sedan #1275622 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad kommer hända?
Tvivlar på att du är så gammal.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1275642 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Vad kommer hända?
Geta har nog rätt! Du verkar inte va för gammal. Dessutom finns det 60 åringar inlagda på psyk. Lägg in dig och säg du behöver kanske ändra nåt i mediciner höja eller byta till bättre fungerande. Ge inte upp! Berätta oxå ärligt vilka symtom du har så du får rätt hjälp. På mitt psyke fanns det en våldtäktsman som öppet berättade det för att få hjälp. Tydligen hos psykläkare finns det ingenting som inte hört som är tabu. Men man behöver inte berätta till andra patienter. Våldtäktsmannen som var öppen om det hamnade på skyddscell pga mej. Jag startade ett gäng emot honom. För han var riktigt ful. Han skröt om våldtäkterna till mej som jag berättade till andra. Han var farlig. Men han kom snabbt ut från psyket trots att han är en våldtäktsman.

Kort sagt läkarna har sett och hört allting så du kan va lugnt öppen om dina symtom. Om den här våldtäktsmannen som satt kort tid kunde det så kan man va öppen med dom.

Sist men inte minst än en gång var öppen om dina problem där det skaver. Om man bär ensam om sitt mörker i tystnad tillslut kommer självmordstankarna förr eller senare. Att prata ärligt om sina symtom till dom som ska hjälpa en är den enda vägen för förbättring.

Jag brukar öppet säga till folk att jag börjar bli mordisk pga mina psykoser som triggas igång och det hjälper jättemycket. Jag har fått ett enormt stöd både från psyk och min omgivning. För jag vill verkligen inte slå ihjäl nån!