Vad gör en akutenhet?

Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1312430 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad gör en akutenhet?

Fantasio skrev: Det blir lätt att jag ringer om sena kvällar, tidig natt. Jag försämras om kvällarna och känner (ibland) att jag vill ha någon att prata med.

 

Här i stan har vi kyrkans jourtjänst, förr var det i gamla kyrkogårdsvaktmästrens bostad som låg på Östra Kyrkågården med ingång direkt från Danska vägen. Det var inom gångavstånd från min dåvarande lägenhet samt att i ett rum där satt jourhavande präst och hade telefonvakt. Det gick på natten att komma dit, knacka på och blev erbjuden kaffe med smörgås och ett samtal med den som hade jouren om natten. Dit gick jag på natten för att ha någon att prata med. Vad jag förstår är Göteborg mycket ensamt att ha det så. Han som då var där, blev senare chef för det han och jag hade god kontakt och umgicks också ett tag privat. Jag stod fadder för hans yngste son. Han är troligen pensionär nu. Sist jag hörde något jobbade yngste sonen förövrigt döpt till  Nils, i Indien som volontärarbetare.

För att prata, mejla, kyrkans jourtjänst se denna länk. www.svenskakyrkan.se/kyrkans-sos

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 3 månader sedan #1315832 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad gör en akutenhet?
Jag leker med tanken att ringa AE. Bara leker med tanken, jag kommer inte att göra det. Mina hjärtbesvär har återkommit. Det är inte deras bord, då jag rökt till mig ett förstört hjärta. En hjärttransplantation överlever jag inte. Sedan slösas inte ett nytt hjärta på en som jag. Är det underligt att man mår psykiskt dåligt av detta?
Mer
3 år 3 månader sedan #1315836 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad gör en akutenhet?
Det är enormt konstigt att EKG inte visade någonting för ett par veckor sedan, om du är färdig för hjärttransplation?
Mer
3 år 3 månader sedan #1315841 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vad gör en akutenhet?
Ja och du frågade inte ens om hur EKG såg ut. Du var inte nöjd med att hjärtat såg OK ut. Huvudsaken verkar vara att du har dina fixa idéer kvar för att de fyller en funktion för dig.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 3 månader sedan #1315843 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad gör en akutenhet?
Kan EKG se om man rökt sig till till exempel igenslaggade blodådror?
Mer
3 år 3 månader sedan #1315850 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad gör en akutenhet?
Nej, det går inte att se hur dina bloådror ser ut inuti med EKG. Det som syns är funktionen på hjärtat.