Vad gör en akutenhet?

Mer
3 år 4 månader sedan #1305733 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vad gör en akutenhet?
Fantasio,
Har du någon bra öppenvårdskontakt? Det verkar inte som så. Hur ofta träffar du denne?
Mer
3 år 4 månader sedan #1305747 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad gör en akutenhet?
Har mejlkontakt med mottagningen och eftersom kuratorn jobbar dagtid, men inte ssk så den ssk som är i tjänst kan lättast bli informerad av kurator. Jag skriver dit även på natten om jag känner jag vill prata av mig till någon. Det har hänt på senare tid och jag har varit uppenbart psykotisk men långt i från inläggning det vill jag inte heller men behöver meddela mig när jag inte mår bra.

Jag har dock kunnat somna även om det varit så sent att de då varit morgon så fullt utblommad psykos har det inte varit. Eftersom jag numer har dosrulle kan jag inte ta mer att sova på som gör att jag verkligen sover när jag ska. Är inte glad åt det. Vill kunna ta extra för att verkligen kunna somna, ty sömnen håller en psykos borta.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 4 månader sedan #1305792 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad gör en akutenhet?

krokus skrev: Fantasio,
Har du någon bra öppenvårdskontakt? Det verkar inte som så. Hur ofta träffar du denne?

Ja, jag har ju en kontaktperson på mottagningen, men denne svarar så sällan när man ringer. Vi ses som hastigast när jag får min injektion. Skulle vilja ha någon att prata med, så som min kp och jag gjorde fram till för några år sedan.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 4 månader sedan #1306086 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad gör en akutenhet?
Jag har druckit mig till mod att ringa AE. Vill ha morfinplåster, men det brukar de nobba mig. Tror jag ringer ändå.
Mer
3 år 4 månader sedan #1306090 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad gör en akutenhet?
Då måste du nog vara döende i cancer för att få det. Min 90-åriga granne fick det.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 4 månader sedan #1306112 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad gör en akutenhet?
Vad snåla vården är med potenta läkemedel. Är själv döende pg a igenslaggade ådror till hjärtat.