Renodlad psykosavdelning

  • Gästen
  • Besökare
  • Besökare
14 år 7 månader sedan #245188 av Gästen
Svar från Gästen i ämnet Renodlad psykosavdelning
Tror att det beror på om du är ung och "första-gångare" eller om du är någon som de har "sett förut".

Unga "första-gångare" tar man bättre hand om då man tror sig kunna förhindra återfall för dessa med ett "mjukt" mottagande.
  • Gästen
  • Besökare
  • Besökare
14 år 7 månader sedan #245550 av Gästen
Svar från Gästen i ämnet Renodlad psykosavdelning
Svar till allafall

Mitt inlägg är inget råd utan ska ses som en upplysning och delvis som kritik av hur myndigheterna prioriterar sina resurser.
Mer
14 år 7 månader sedan #245594 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Renodlad psykosavdelning

Gästen skrev: Tror att det beror på om du är ung och "första-gångare" eller om du är någon som de har "sett förut".

Unga "första-gångare" tar man bättre hand om då man tror sig kunna förhindra återfall för dessa med ett "mjukt" mottagande.


Jag har för mig att i Uppsala jobbar man efter den modellen, men jag vet inte hur vanligt det är i övriga landet. Akademiska är ju ett universitetssjukhus, så de borde ju ligga före i utvecklingen.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 4 månader sedan #1305834 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Renodlad psykosavdelning
Jag tycker det är konstigt att det inte finns en psykosavdelning i min hemstad Norrköping. Avdelning 27 fanns, det var nån kilometer från sjukhuset. Jättefina lokaler och öppna dörrar. Man bara klev ut och tog sig ett bloss när man kände för det. Mögel i lokalerna hette det först, vi får inte tvångsvårda patienter där, hette det sedan. Klart den lades ned av ekonomiska skäl. Får man psykos hamnar man väl oftast på PIVA, sedan får man trängas med deprimerade patienter på vanlig avdelning. Där pratade jag med mina röster en gång och blev tillsagd att låta bli, då det skulle kunna skrämma medpatienterna. Vad vet den genomsnittliga skötaren om schizofreni? De flesta patienter har väl inte schizofreni, eller?
Mer
3 år 4 månader sedan #1305890 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Renodlad psykosavdelning
Här har det havererat totalt. Lägger de in mig igen, så rekommenderar jag skyddsväst.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 4 månader sedan #1305891 av Geta
Svar från Geta i ämnet Renodlad psykosavdelning
Har inte Linköping renodlad psykosavdelning?