Psykvårdens dolda spindlar

Mer
19 år 6 månader sedan #4948 av Moonlight
har ni också träffat på hänsynslösa, och inkompetenta skötare. Träffade en igår, han var spydig och borde inte jobba på psykiatrisk avdelning-
Mer
19 år 6 månader sedan #4954 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Psykvårdens dolda spindlar
Det var ju upprörande verkligen. Jag vet att Landstingen har patientombud och liknande, som man kan vända sig i sådana här situationer. Men jag tycker att eftersom din mamma är läkare, så kan du låta henne sköta den detaljen för hon har nog lättare att få rätt och gehör än vad du har. Det är ju dessutom lite jobbigt att hålla på med sådana här saker särskilt när man inte mår så bra.
Mer
19 år 6 månader sedan #4964 av Isa-Alise
.
Mer
19 år 6 månader sedan #4965 av anna
Svar från anna i ämnet Psykvårdens dolda spindlar
jag har mött både och. den kvinna jag träffade först, på psykakuten, var hur snäll som hellst och jag kände att hon förstod mig, hon lyssnade. när jag sedan på remiss kom till psyk mottagningen och träffade "den duktigaste av dom alla" var det tvärt om. han lyssnade inte på mig och bara babblade på mest hela tiden. han talade om saker som inte hade med det jag ville prata om att göra. när jag ville prata själv så hade han inte tid för det. han t.o.m. lät mig gå ut en gång för att han skulle ringa ett privat samtal. asså, hur känner man sig då? väldigt rutten... nu ska jag dit om en månad och jag vet inte hur det kommer att gå.
Mer
19 år 6 månader sedan #4966 av Lenore
Svar från Lenore i ämnet Psykvårdens dolda spindlar
Jag tycker det verkar som att personalen är schysstare och mer förstående ju längre ner i "statustrappan" de är. De flesta mentalskötare jag har träffat har varit helt underbara, sjuksköterskorna är väl sådär, medan skrämmande många läkare verkar vara helt sjuka i huvudet.
Mer
19 år 6 månader sedan #4972 av Scout112
Det är synd att du fick ett sådant bemötande. Och jag håller med att ju längre ner i trappan så blir det bättre så att säga.
Skötarna, oavsett om det är inom landstiget-sjukhus, eller ålderomsorgen-underskötarna, har den bästa kontakten för att det är dem som ser verkligen allt.
Skötarna sköter om, så att säga... :) Och när skötarna ser nåt skummt säger dem till sjuksköterskarna (SSK) som i sin tur, om dem måste, säger till läkarna.