Teorier om schizofreni och psykos

Mer
20 år 2 månader sedan #591 av Admin1
Hej!

486:an är fixad och går som en klocka. Jag fick bl.a. byta processorfläkt.

Vad beträffar inloggning så skall du göra så här. Logga in med användarnamn och lösenord, MEN sedan logga inte ut. När du lämnar sajten sköter din cookie utloggning och nästa gång du besöker sajten blir inloggningen automatisk.

Admin
Mer
20 år 2 månader sedan #593 av D
Svar från D i ämnet Teorier om schizofreni och psykos
Ok jag ska testa att inte logga ut. Det låter smidigt!

Bra jobb med 486:an förresten. Gamla datorer hänger med än.

Ha en bra dag önskar D
Mer
20 år 1 månad sedan #598 av Admin1
Hej!

Min egen dator är nästan 7 år gammal, men går som en klocka. Det är en P200MMX. När jag köpte den sas det att datorerna inte behövde bli snabbare egentligen. En sådan dator med 15" skärm kan man köpa för 1000 kr.

Begagnade datorer är verkligen prisvärda, men det finns nya datorer som också är det t.ex. budgetpaketen för 6000-7000 kr. De räcker mer än väl om man skall använda datorn till ordbehandling och Internet. Det som slukar resurser är de nya spelen till dem krävs nog snabbare datorer. Det är bra att företagen har billiga datorer till sina anställda - för det skapar en andrahandsmarknad med billiga datorer.

Admin
Mer
20 år 1 månad sedan #606 av D
Svar från D i ämnet Teorier om schizofreni och psykos
Det är nog som du säger, spelen styr upp datorprestandan.
Använder man sin dator för att surfa, läsa och skriva e-post, använda vanliga program osv så räcker det gott och väl med en 200 Mhz.

Är man däremot ute efter att spela de nyaste spelen, använda avancerade program, så krävs det ganska mycket av maskinen. Grafikkort, minne samt processor måste vara starka då.

Lite onödigt då en "superdator" idag anses som ute efter ca 5 -6 månader.
Det blir en väldigt dyr hobby om man ska uppgradera till det senaste hela tiden.

Jag fick min dator genom mitt arbete för drygt ett år sedan, och den var då det värsta man kunde ha. Pentium 4 processor med 2.26 Ghz.
Idag är dem ju uppe på minst 3 Ghz .?
Mer
20 år 1 månad sedan #612 av Admin1
Jag har för mig att jag läst om 3,4 GHz. De senaste processorerna blir ganska dyra om man skall uppgradera till det senaste 4000-7000 kr för bara processorn. Sedan skall moderkort, fläkt, grafikkort och ljudkort till.

Själv spelar jag aldrig resursslukande spel utan det blir mest Memory och Shi-Sen Sho, som inte kräver så mycket av datorn.

Jag tror många uppgraderar datorn i onödan. En bildskärm håller i 30000-60000 timmar och datorenheten i budgetversion kan köpas separat för 3500 kr (1,8 GHz). Det går ju dessutom att köpa ännu billigare begagnat. Handikappförbundet säljer kompletta datorpaket (äldre modeller) för 1800 kr.

Förresten på lördag skall jag ge mig i kast med att göra pizza själv. Jag har hittat ett par recept på Internet. Jag tänker ge mig på salamipizza först.

Admin
Mer
20 år 1 månad sedan #616 av D
Svar från D i ämnet Teorier om schizofreni och psykos
Spelar heller aldrig resurskrävande spel.
Då och då pysslar jag lite med Photoshop som kan kräva en del av datorn. Ganska kul att fördriva tiden med bildhantering.

Pizza låter gott, det var längesedan jag åt det.
Kanske Admin kan dela med sig en bit pizza här på Viska? :lol: