Kulturbetingade inslag i psykoser

Mer
15 år 8 månader sedan #145536 av Geta

Niklas skrev: Inser jag "just detta" rätt, så ska andra ta upp och babbla godtyckligt om en, utan att man får bemöta påståendena. Man själv ska mest tystas ned.

Att du tystas ner kan du inte mena, Niklas.
Vem är det som har hållt låda här idag?
Mer
15 år 8 månader sedan #145606 av Potte-Boa Jösse
Fortsätt skriv Niklas! Oftast gillar jag dina kommentarer. Men ibland hänger jag inte med. Men det gör inget för min del. Jag kan ju inte förstå allt. Så fortsätt Niklas!
Mer
15 år 8 månader sedan #145646 av Teresia
Jag tror inte att Nicklas vill sabbotera här. Jag tror bara att han har en lite annorlunda syn på saker och ting. Jag tror att han lägger märke till andra saker i en text. Förlåt Nicklas om jag pratar om dig men jag vill bara visa för dem att du inte menar illa.
Mer
15 år 8 månader sedan #145649 av Teresia
Till schizo

Jag har också länge varit alldeles för känslig och är det fortfarande men jag har lärt mig en sak, att folk för det mesta inte menar illa. Dom flesta här har samma sjukdom men man kan ha olika problematik litegrann.

Kram
Mer
15 år 8 månader sedan #145756 av Admin1
Jag kan förstå att folk blir förbannade på Niklas. Han tar stort utrymme i forumet och uttrycker sig oftast inte begripligt. De som söker hjälp i en specifik fråga kan därför bli frustrerade och förbannade över att deras rop på hjälp blir dränkta av honom. Dessutom särskilt, när han mår lite sämre kan han komma med negativa kommentarer om andra i forumet. Kanske inte så bra att drabbas av om man själv inte mår så bra.
Mer
15 år 8 månader sedan #145760 av Geta
Det verkar som Niklas inte har den minsta insikt i detta-
att Viska är till för andra också.
Vid det har laget borde han må så bra, så att han inte
bombarderar alla trådar med obegripliga saker.
När Niklas mår dåligt så är det begripligt men när någon
mår så bra så att han kan åka på utlandsjobb till London,
så kan det inte vara så illa.