asperger och schizofreni

  • tsara
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 8 månader sedan #239658 av tsara
Svar från tsara i ämnet asperger och schizofreni
oki mstibbs nu vet jag inte hur många läkare du har haft eller hur du tycker att dem har bemött dig.

men inom psykiatrin verkar det hända väldigt lätt att det görs gigantiska snedsprång som man som patient inte märker helt enkelt för att man inte väntar sig såna klantigheter.

jag vågar inte beställa min journal för jag är rädd att det ska stå typ "snackar en massa skit, överdriver, luktar illa, gör en höna av en fjäder" osv - inte så bokstavligen såklart men mellan raderna.
  • tsara
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 8 månader sedan #239712 av tsara
Svar från tsara i ämnet asperger och schizofreni
oki, om du vill säga hur du undervisar? om det är nåt du vill dela med dig av. annars är det ok såklart. jag är inte heller nån "vanlig" lärare, jag har bara vikarierat väldigt mycket de senaste åren, men ibland har lärarna trott att jag inte varit där och pratat om mig, typ "verkar väldigt nervös, osäker och kommer inte klara av den här jobbiga klassen" och sen har jag klarat ("problem")klassen bättre än nån annan... så man ska inte tro på vad folk säger..

släktträffar ja... usch. men alltså, ett spädbarn MÅSTE ju "knyta an" till föräldrarna (åtminstone mamman) för att överleva. men du gör det först nu alltså. vi knyter nog an på olika sätt. när det gäller syskon känner jag att även om de hade en roll i ens liv under uppväxten kan saker och ting förändras i ens vuxna liv. jag har flera syskon som jag inte har nån särskild relation till nu.
Mer
14 år 8 månader sedan #239770 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet asperger och schizofreni

tsara skrev: oki mstibbs nu vet jag inte hur många läkare du har haft eller hur du tycker att dem har bemött dig.

men inom psykiatrin verkar det hända väldigt lätt att det görs gigantiska snedsprång som man som patient inte märker helt enkelt för att man inte väntar sig såna klantigheter.

jag vågar inte beställa min journal för jag är rädd att det ska stå typ "snackar en massa skit, överdriver, luktar illa, gör en höna av en fjäder" osv - inte så bokstavligen såklart men mellan raderna.


Jag har träffat många läkare men har på senare tid haft samma överläkare varje gång, hon verkar bra. Jag har beställt min journal tidigare och det står inget farligt förutom endel stavfel på namn och att jag "träffat föräldrarna på mitt 20årskalas senast", när det var på min lillasyrras 20årskalas som var betydligt närmre i tid...