Jag måste leva och bli frisk.

Mer
13 år 8 månader sedan #323454 av w200i
Kan du berätta om din sjukhistorik, diagnoser, symptom,..?

Med dina mediciner är det jätteviktigt att du verkligen har en psykossjukdom (eller ”mani”) och inte är feldiagnoserad.
Mer
13 år 8 månader sedan #324219 av Admin1
Välkommen!

Kanske du har schizofreni simplex eftersom negativa symptom dominerar. Antipsykotika har inte så bra effekt mot negativa symptom, men bäst anses Zeldox och Solian vara. Det pågår utveckling av bättre mediciner mot negativa symptom. Musikterapi och bildterapi är väl annars den behandling som är bäst mot negativa symptom.

Läs detta om negativa symptom:
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=5&am....php?f=5&t=17201 [/url]<!-- l -->
  • Khai
  • Besökare
  • Besökare
13 år 8 månader sedan #324406 av Khai
Svar från Khai i ämnet Jag måste leva och bli frisk.
RSMH kanske?
Mer
13 år 8 månader sedan #324996 av Lerik

Khai skrev: RSMH kanske?


vad är det?
Mer
13 år 8 månader sedan #324999 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag måste leva och bli frisk.
RSMH[/url:38auric9]
  • ankan
  • Besökare
  • Besökare
13 år 2 månader sedan #373955 av ankan
Svar från ankan i ämnet scizofreni
hej lerik!jag förstår precis vad går igenom.jag har själv haft samma symtom i tolv år och det är som du beskriver det med ångest och skuldkänslor och att det är som ett svart asktäcke inne i huvudet.men bra känslor tex kärlek det slutade jag att känna..jag känner inte heller någon tillit till andra människor .jag vet inte hellerhur jag ska bli frisk eller om jag nånsin kommer att bli det.men jag önskar så mycket att jag fick bli det igen.