Hur reagerade ni när ni fick er diagnos?

Mer
13 år 4 månader sedan #351032 av Saari
När jag fick min aspergerdiagnos höll jag på att börja gråta. Jag ville inte acceptera den.
Mer
13 år 4 månader sedan #351088 av Tikki
:hjärta MsTibbs :hjärta Kramiz
Mer
13 år 4 månader sedan #351098 av Saari
Jag har också diagnoserna ADHD och Depression UNS. När jag fick höra att jag har depression blev jag förvånad; jag är ju inte direkt ledsen. Men nu förstår jag bättre. Dessutom kommer och går depressionen.
Mer
13 år 4 månader sedan #351100 av Jonte
Behandlades först för drogutlöst psykos. Men när symptomen fanns kvar efter jag varit ren 6 mån så fick jag schizoaffektiv. Blev inte så förvånad, misstänkte själv att det var nåt schizo.
Mer
13 år 4 månader sedan #351113 av Eos

saara skrev: Det var en chock att få schizofreni-diagnosen. Jag blev deprimerad. Har ännu idag svårt att tro att jag har schizofreni. Har haft andra diagnoser också, men orkar inte söka fram pappren och titta vad som står i dem. Jag som person är ju mycket mera än en diagnos,jag är inte diagnosen utan en levande , kännande mänska.


Hur lång tid tog det tills du kunde bortse från diagnoser och, som du skriver så fint:
"Jag som person är ju mycket mera än en diagnos, jag är inte diagnosen utan en levande , kännande mänska".

Jag är inte alls där ännu. Men skulle vilja vara det,