Ska schizofrenidiagnosen avskaffas?

Mer
12 år 11 månader sedan #406500 av Traxerity
zoegas,

Det är ett tredje världskrig på gång om du inte visste det och folk med sjukdomar kommer att jagas ned 1 efter 1 tills folk som oss inte existerar längre för att deras kommunism där borta vill dom enbart ha friska folk. Hoppas att dom får en baksmäll av detta krig så att halva deras befolkning hamnar i kris för att då förstår dom att de inte kan göra på deras gestapo fasonsätt.

Geta skrev: Det måste bero på vad de har haft för lobbygrupper men Aspergers
är ju en ganska ny diagnos. Visst, många med Aspergers klarar både
arbete och familj.


Aspergers är typiskt ny stämpel på introverta folk.
Jag är själv introvert och inte fan har jag den diagnosen.
Bara för att jag gillar vara för mej själv och göra mina saker ENSAMT.
Så betyder inte det att det är en sjukdom. Det är tur att jag inte säger mycket skit te min psykolog.
Tänker inte få någon diagnos eller medicin. Ska försöka fixa KBT för minne och sådant istället.
Sedan tar jag ett halvtids jobb nånstans efter att jag har klarat dom 3 sista ämnena.
Mer
12 år 11 månader sedan #406507 av zoegas
Traxerity,

3:dje världskrig my ass. På 1910 talet fungera det då informationssamhället bara var en dröm. Nu förtiden finns det som kallas för individualism och yttrandefrihet! Säg vad du tycker i Sovjet på 50-talet och du hade ställts mot en vägg och fått en kula i pannan. Men nu, nu avskaffas stasi metoderna steg för steg. De sissta tillhör viska.se där moderatorer sitter och bestämmer vad som är lämpligt eller inte för en potentiell läsare. Känner sig viktigare än andra genom att fungera som ett filter. Skäms ta mig fan för det är den mentaliteten som gjorde att psyksjuka hamna i gaskammare!

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 11 månader sedan #406513 av Traxerity
zoegas,

En kula i pannan hade vorit fint. Eftersom denna värld kontrolleras av psykopaterna som sitter i högmakten.
Men det är deras arbete som har gjort att vår värld har fått fram så mycket medicin o stöd.
Så dom är både bra och dåliga på sitt sätt. Det krävs att vara lite galen för att få fram något mirakel.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 11 månader sedan #406549 av Jocke
Varför kopplar man alla schizofrena som psyksjuka? Är det inte ett funktionshinder, eller varför inte ett integrationshinder?
Vi känner ju oss (de flesta av oss) utanför samhällets normer.

Vars är världen på väg?
Mer
12 år 11 månader sedan #406552 av Poppy

zoegas skrev: 3:dje världskrig my ass. På 1910 talet fungera det då informationssamhället bara var en dröm. Nu förtiden finns det som kallas för individualism och yttrandefrihet! Säg vad du tycker i Sovjet på 50-talet och du hade ställts mot en vägg och fått en kula i pannan. Men nu, nu avskaffas stasi metoderna steg för steg. De sissta tillhör viska.se där moderatorer sitter och bestämmer vad som är lämpligt eller inte för en potentiell läsare. Känner sig viktigare än andra genom att fungera som ett filter. Skäms ta mig fan för det är den mentaliteten som gjorde att psyksjuka hamna i gaskammare!


Jag säger det förut och jag säger det igen. Yttrandefrihet och tryckfrihet innebär att vem som vill kan starta ett EGET internetforum, en EGEN blogg eller trycka en EGEN tidning och skriva precis vad man vill. Däremot innebär det INTE att man har rätt att skriva vad man vill i ANDRAS internetforum, bloggar eller tidningar.

Det här är Admin 1:s forum och han moddar som han vill. Den som är missnöjd med detta och känner sej förtryckt kan starta ett eget forum och skriva vad h*n vill där.
Mer
12 år 11 månader sedan #406557 av Traxerity

Jocke skrev: Varför kopplar man alla schizofrena som psyksjuka? Är det inte ett funktionshinder, eller varför inte ett integrationshinder?
Vi känner ju oss (de flesta av oss) utanför samhällets normer.


För att dom så kallade regeringen ska känna sig som superior emot folket.
Dom tror att dom har makt men i slutet är det dom som faller.