Ska schizofrenidiagnosen avskaffas?

Mer
9 år 10 månader sedan #674105 av Vatten
För min egen del har jag i varje fall just nu svårt att se fördelarna med ett namnbyte... på Schizofreni

Tycker det är mer intressant och relevant med den ologiska uppdelningen av fysiska sjukdomar (som har en rot i det fysiska) samt psykiska sjukdomar som rimligen också måste vara rotade i det fysiska. Bara för att man inte alltid sett att psyket har en fysisk rot så har det rimligen det och att man inte ser roten är inget rimligt tecken för att säga att den inte finns på ett mycket svårpåtagligt sätt, dvs man har inte sagt något men utmärkt andra grupper som havande fysiska sjukdomar resten är något annat och det kallas psykiskt...

men men jag får väl ta och tänka ett varv till igen
Mer
9 år 10 månader sedan #674114 av Lillan
Mer
9 år 10 månader sedan #674115 av Nissegossen
Varför finns religion? Är det fysiskt?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 10 månader sedan #674117 av Geta
Jag kan inte påstå att läkarna med alla medel fått in mig i facket schizofreni. Det tog minst 15 år innan jag
fick diagnosen officiellt. Till och med när jag själv sa att jag var schizofren så förnekade läkarna det. Det
var när jag skulle sjukpensioneras som läkarna kände sig tvingade att erkänna min schizofreni. De läkare
som jag träffat inom psykiatrin har behandlat mig väl.
Mer
9 år 10 månader sedan #674140 av Nissegossen
Ja, vad är Schizofreni?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 10 månader sedan #674145 av Nissegossen
Kör med växelström och ser alltid till att det blir bra när jag lägger in något. Jag är nog att räkna som pedantisk.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum