Nån mer som har en tankestörning?

Mer
18 år 6 månader sedan #25129 av Sofie
Men är det inte naturligt att man glömmer? Eller att tankarna bara sinar ut sakta?

/Sofie
Mer
18 år 6 månader sedan #25138 av Undrande
Tankestopp, tankeflykt och skenande tankar.

Skenande tankar är klart värst, nästan ett akuttillstånd och man märker att man spårar ur själv, de andra får en mest att känna sig utanför eller dum, man tar sämre beslut och kan störas kognitivt.

Jag brukar le och svara ja eller nej när det händer i socisl samvaro. Det fungerar i 50'% av fallen.
Ibland bir det pinsamt, det hände när min lärarinna stod och pratade med mig när jag var runt 20 år en ggn, jag gömde allt, o svarade såeldes ja.
Hon log som om hon såg på en retard och sa at jag inte var klok.
Mitt svar var bara FEL. Man kunde inte svara ja.
Jag log tillbaka. Jag var skentrevlig så det stank om det trots att det kändes som hon öppnat dörren när jag bajsar.
Fick fö en 5:a i betyg.
Mer
18 år 6 månader sedan #25150 av Bitte
Jag har ofta tankestörningar, speciellt när jag blir stressad.
Mer
18 år 6 månader sedan #25241 av Teresia
Jag vet inte hur svåra tankestörningar jag har nu men jag glömmer ofta vad det är jag och någon pratar om eftersom jag plötsligt börjar tänka på något mitt i vår diskussion, jag börjar tänka vidare på något vi pratar om eller något annat som jag då kommer att tänka på medan den andre pratar och så har jag inte hört ett dugg av det som den andra har sagt och vet inte vad jag ska säga sen när den slutat prata. Men när jag var psykotisk så kunde jag ha tankestopp och det kändes tomt i hjärnan, det var faktiskt en konstig känsla, om någon sade något i dessa stunder så kunde jag uppfatta saker helt fel eftersom jag inte förstod vad som sades, det var stopp i hjärnan och det lilla jag kunde tänka då blev helt fel.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #25312 av
jag är inte diagnoserad schizofren men jag känner igen mycket det där
med att ha för mycket tankar man har så mycket att tänka, eller så är det som om att man tänker så så snabbt (vill tänka snabbt) de stressar fram...men vem ha inte glömt vad man sa nyss? eller är det bar ai vår familj man är så disträa av sig...
Mer
18 år 6 månader sedan #25332 av Teresia
Gäst,

Min mamma är också i och för sig väldigt disträ av sig så det kan ju vara ett familjedrag, genetisk eller invand, vet ej, men nog är det familjedrag.